Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Autentyczność to dziś najbardziej pożądana waluta w marketingu marek

- Autentyczność stała się najbardziej pożądaną walutą w marketingu. Konsumenci nie chcą już słuchać baśni czy storytellingu, który staje się coraz mniej atrakcyjny. Zastępuje go 'storydoing', czyli wprowadzenie w życie wartości, o których marki do tej pory tylko opowiadały - mówiła Marta Marczak, dyrektor w zespole strategii marki PwC podczas Kongesu MEATing 2019.

Autentyczność to dziś najbardziej pożądana waluta w marketingu marek
Marta Marczak, fot. PWC

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 15-07-2019, 15:15

W ocenie Marty Marczak marki były i mogą być skutecznym narzędziem do realizacji celów biznesowych.

- Dziś internet pozwala szybko zweryfikować każdą obietnicę marki, podzielić się opinią pozytywną lub negatywną. Konsumenci zyskali wielką władzę, a to wymaga od marek uczciwości i autentyczności. Wszyscy marketingowcy są zgodni: autentyczność stała się najbardziej pożądaną walutą w marketingu. Konsumenci nie chcą już słuchać baśni czy storytellingu, który staje się mniej atrakcyjny. Zastępuje go 'storydoing', czyli wprowadzenie w życie wartości, o których marki do tej pory tylko opowiadały. Dziś ważne jest żeby rzeczywiście to robiły - mówi.

Marczak wskazuje, że marki oparte na wartościach i uczciwe dla konsumentów będą silnym narzędziem realizacji celów biznesowych.

- Dla konsumenta coraz bardziej istotne jest nie tylko to, kto stoi za marką, skąd pozyskiwane są surowce, jak dany produkt jest przygotowywany, ale też z jaką intencją jest przygotowywany. Marki są dziś pewnymi systemami wartości. Wybór danej marki dużo mówi o nas i świadczy o tym, co dla nas jest ważne. Wybierając markę podpisujemy się pod określonym systemem wartości, pod tym kim są jej twórcy oraz jak radzą sobie ze skutkami ubocznymi swojej działalności - dodała.

Przedstawicielka PwC wskazała na rosnącą rolę i ewolucję marek własnych.

- Kiedyś stanowiły najtańszą ofertę, z którą w parze szła dyskusyjna jakość. Potem nastąpiło przejście do roli ekonomicznej propozycji w danej kategorii. Dzisiaj obserwujemy marki własne, które są często najbardziej innowacyjne, nie są naśladowcami. Nie są najtańsze i pozycjonowane jako "dla oszczędnych", ale często odważne, liderskie, oferujące nowe korzyści i funkcjonalności. Sieci handlowe mogą sobie na to pozwolić, bo mają firmy, które będą starały się spełnić te wymogi - dodała.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marta Marczak RSS ALERT    /    PwC RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    marki własne sieci handlowych RSS ALERT    /    budowanie marek RSS ALERT    /    budowanie marki RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.200.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.