Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: 20 proc. pracowników planuje zmienić miejsce pracy

  • Autor: PAP
  • Data: 27-03-2018, 09:50

Co piąty pracownik myśli o zmianie zatrudnienia w perspektywie najbliższych 2 lat. Nowej pracy najczęściej będzie szukał na portalach ogłoszeniowych, przez znajomych i na stronach internetowych wybranych firm – wynika z badań Work Service.

Z raportu "Barometr Rynku Pracy IX" przygotowywanego przez Work Service wynika, że 20 proc. Polaków zamierza w ciągu najbliższych dwóch lat zmienić swoje obecne miejsce zatrudnienia. Ponad dwie trzecie tej grupy chce znaleźć nową pracę jeszcze w tym roku. "Największa skłonność do rotacji występuje wśród osób młodych (28 proc.) w wieku 18-34 lata, a najmniejsza wśród pracowników 55 plus (9 proc.)" - zaznaczono. Pracy nie zamierza zmieniać w ciągu najbliższych dwóch lat 78 proc. ankietowanych.

Piotr Adamczyk, prezes serwisu Kariera.pl, który pomaga rekrutować pracowników, zwrócił uwagę w komentarzu do badania, że aby zwiększyć atrakcyjność ogłoszenia, warto postawić na jawność widełek płacowych. "Nasze dane potwierdzają, że takie rozwiązanie nawet o 70 proc. zwiększa współczynnik wysyłanych aplikacji" - podkreślił.

Zaznaczył, że 27. proc. aplikacji na ogłoszenia o pracę dokonywanych jest w czwartki przed południem oraz w niedzielę po godzinie 20. "Oznacza to, że w tych przedziałach czasowych kandydaci najczęściej przeglądają oferty pracy i na nie odpowiadają" - dodał.

Z raportu wynika, że Polscy pracownicy mają trzy główne i sprawdzone metody poszukiwania zatrudnienia. Pierwszym źródłem są portale ogłoszeniowe (57 proc.). W drugiej kolejności pracownicy zwracają się o pomoc do znajomych (53,5 proc.). Na trzecim miejscu wymieniane jest samodzielne poszukiwanie ofert w zakładkach "Kariera" (51,2 proc). W badaniu podkreślono, że ta ostatnia metoda najbardziej zyskuje na popularności - wzrost o 8,4 pkt. proc. w porównaniu do jesieni 2017 r.

W badaniu zwrócono uwagę, że Polacy zamierzają szukać pracy również dzięki mediom społecznościowym (30 proc.), z których najchętniej korzystają osoby dobrze wykształcone i młode (do 34. roku życia). W urzędach pracy ofert zatrudnienia planuje szukać 25 proc. badanych, głównie z wykształceniem podstawowym i w wieku 55 plus.

"Wyraźnie widać, że kanały on-line są dziś najczęściej wykorzystywane do poszukiwania pracy. Szczególnie to widać w przypadku osób młodych i dobrze wykształconych, które obecnie aspirują lub zajmują stanowiska specjalistyczne. W tej grupie dominuje samodzielne poszukiwanie pracy lub korzystanie z mediów społecznościowych, co pokazuje, że mamy do czynienia z bardzo świadomymi osobami, które oczekują otwartej komunikacji i szczegółowych informacji już na etapie ogłoszenia lub informacji o firmie - ocenił Adamczyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.