Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Badanie: 98,5 proc. nastolatków ma kartę debetową

Polska młodzież aktywnie korzysta z usług bankowych, wśród nastolatków w wieku 13-17 lat standardem jest posiadanie karty debetowej - ma ją 98,5 proc. z nich - wynika z danych Santander Bank Polska.


Autor: PAP
Data: 30-05-2019, 15:27

Santander poinformował w czwartkowym komunikacie, że dane banku pokazują, iż nastoletni klienci najczęściej pieniądze z konta wydają w sklepach spożywczych (25,5 proc.) i supermarketach (19,7 proc.). Udział takich zakupów stanowił prawie połowę wszystkich dokonanych transakcji (45,2 proc.). Na kolejnych miejscu plasują się fast foody (10,9 proc.) i restauracje (5,7 proc.), łącznie odpowiadając za 16,6 proc. transakcji.

"W porównaniu do powyższych kategorii środki przeznaczane na ubrania, kosmetyki czy gry stanowią znikomy odsetek wydatków młodych" - zauważono.

Na podstawie wewnętrznych danych banku obliczono, że nastolatkowie średnio miesięcznie używają kart debetowych 7,7 razy. Jak zauważono, aktywność w tej sferze jest skorelowana z wiekiem. Najmłodsi z grupy 13-latkowie płacą przeciętnie 5,6 razy, 17-latkowie - 9,1 razy. Mniejsze zróżnicowanie widać w kwestii kwot wydawanych przez młodzież. Średnia wartość jednej płatności dla grupy wiekowej 13-17 lat wynosi 29,23 zł miesięcznie. Między poszczególnymi rocznikami wyniki wahają się od 30,8 zł do 26,9 zł. Największe kwoty wydawali 15-latkowie, najmniejsze 13-latkowie.

"Równocześnie nastoletni klienci banku na konto otrzymują średnio 2,7 przelewu w miesiącu, o przeciętnej wartości 250,57 zł. Zdecydowanie częściej młodzi sami dokonują płatności. Statystycznie robią 10,8 przelewów w ciągu miesiąca na średnią kwotę 58,83 zł. Co ciekawe, starsi nastolatkowie częściej niż młodsi robią przelewy, ale za to o mniejszej wartości" - napisano.

Zgodnie z danymi Santander najwyższe średnie kwoty zewnętrznych przelewów bank odnotował wśród 14 i 15-latków (odpowiednio 65,6 zł i 63,6 zł miesięcznie).

"Młoda generacja klientów banków, to obecnie pokolenie Z, wychowane w dobie komputerów, internetu i social mediów. Swoją przygodę z bankowością zaczynają bardzo wcześnie, a przy tym aktywnie z niej korzystają. To cieszy, bo dzięki oswajaniu produktów i usług finansowych od najmłodszych lat, w przyszłości powiększą grono dorosłych, świadomych użytkowników. To korzyść dla samych klientów, banku, jak i dla całego rynku" - mówi, cytowana w komunikacie, dyrektorka departamentu klienta indywidualnego w Santander Bank Polska Anna Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Santander RSS ALERT    /    Santander Consumer Bank RSS ALERT    /    karty debetowe RSS ALERT    /    płatności bezgotówkowe RSS ALERT    /    pokolenie Z RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.202.172
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.