REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Badanie: Co powinno się znaleźć w ogłoszeniu o pracę?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 11-10-2016, 15:00
Badanie: Co powinno się znaleźć w ogłoszeniu o pracę?
Fot. shutterstock

78 proc. badanych przez serwis MonsterPolska.pl w ogłoszeniu chciałoby znaleźć przede wszystkim zakres obowiązków, a 71 proc. wysokość pensji. To podstawowe dane świadczą o zwykłym pragmatyzmie – chcemy wiedzieć co mielibyśmy robić i za ile.

REKLAMA

O ile z tym pierwszym zazwyczaj nie ma problemu, o tyle podawanie w ogłoszeniu wysokości oferowanej pensji jest rzadkością. A tymczasem z doświadczeń rekruterów MonsterPolska.pl wynika, że podanie w ofercie widełek płacowych powoduje wzrost liczby otrzymanych aplikacji.

Na kolejnym miejscu znalazły się równie praktyczne informacje: lokalizacja biura i zapewniane narzędzia pracy, na których koncentruje się 44 proc. kandydatów. I znowu nie ma w tym nic dziwnego, że osoby zainteresowane pracą w danej firmie, chciałyby wiedzieć m.in. ile czasu będą musiały poświęcić na dojazd do niej. Takie detale mają duży wpływ na codzienność pracownika, dlatego jeżeli biuro mieści się przy stacji metra, firma oferuje samochód służbowy albo rozwinęła efektywny system wspólnych dojazdów do pracy, to są to pozytywy, o których warto napisać w ogłoszeniu - informują eksperci MonsterPolska.pl.

Rozwój ważniejszy niż benefity

A co z benefitami pracowniczymi, którymi tak chętnie chwalą się w ogłoszeniach pracodawcy? Wiedza o nich jest istotna dla zaledwie 15 proc. potencjalnych pracowników – wynika z badania MonsterPolska.pl. Ważniejsze okazują się informacje o perspektywach awansu i rozwoju kariery (wskazało na nie 37 proc. badanych) oraz kulturze firmy i panującej w niej atmosferze (19 proc.). I chociaż w większości ogłoszeń są zawarte sformułowania typu „zgrany zespół”, „przyjazna atmosfera” czy „możliwości rozwoju”, to dla kandydata mogą one brzmieć bardzo ogólnikowo. Dlatego warto wyróżnić się jakimś konkretem, który powie mu coś więcej.

Najmniej istotne okazują się być dane potwierdzające wizerunek i prestiż firmy. W ogłoszeniu oczekuje ich jedynie 3,5 proc. badanych. W czasie nasilonych działań employer brandingowych taki wynik może wydawać się dosyć zaskakujący.

Co najbardziej zniechęca?

Przede wszystkim brak informacji o tym, kto jest pracodawcą, czyli tak zwana rekrutacja ukryta, na którą wskazało aż 65 proc. badanych. Pracownik od początku chce być traktowany jak partner. Wysyłając CV godzi się na to, aby jego życiorys był oceniany przez pracodawcę, ale sam również chce mieć możliwość sprawdzenia firmy, do której aplikuje.

Równie niekorzystny dla pracodawcy jest brak podstawowych informacji o posadzie, w tym jasno określonych obowiązków i oczekiwań (wskazane przez 56 proc. ankietowanych) oraz brak kwestii formalnych dotyczących m.in. formy zatrudnienia czy czasu pracy (52 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH