Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Badanie: Co powoduje, że polski pracodawca jest atrakcyjny dla cudzoziemców?

Według pracowników z Norwegii atrakcyjny pracodawca oferuje wysokie wynagrodzenie. Dla Niemców liczy się standard pracy. Z kolei Włosi cenią nieformalne podejście i szansę na rozwój kariery, a Czesi firmy mające solidną markę.

Badanie: Co powoduje, że polski pracodawca jest atrakcyjny dla cudzoziemców?
Fot. shutterstock

Nie ma jednego, idealnego przepisu, który sprawia, że w oczach cudzoziemca pracodawca jest atrakcyjny, a firma jest warta wyprowadzki z rodzimego kraju. O wyborze konkretnego pracodawcy i oferty, decydują czasem szczegóły.

Cudzoziemcy bardzo często informują już na etapie rekrutacji, jak widzą pracodawcę, co im odpowiada, a co budzi ich wątpliwości.

- Włosi są bardziej skorzy podjąć pracę w firmie, gdy widzą, że będą jej częścią i będą mogli mieć realny wpływ na jej działania. Chcą być częścią większego zespołu. Potraktowani pytaniami z automatu, zniechęcą się już na początku negocjacji – mówi HR-owiec, działający na kilku międzynarodowych rynkach.

Żeby zrobić wrażenie na Niemcach, trzeba zadbać o procedury, poinformować szczegółowo o prawach i obowiązkach pracownika. Dla Czechów istotny jest wizerunek i marka pracodawcy. Z kolei na pracownikach z Norwegii czy Finlandii ważne są pieniądze. Niezależnie od kraju istotne jest ubezpieczenie zdrowotne. Porządny pracodawca musi je oferować w standardzie – komentuje Aleksandra Pocheć, Konsultant w Monster Talent Sourcing Services.

Na atrakcyjność wpływają także pewne korzyści, jakie niesie za sobą praca w danej firmie. Według HR-owców należą do nich: możliwość awansu, szansa pracy w języku angielskim, zatrudnienie w dużej korporacji.

- Aż 90 proc. firm we Włoszech to firmy mniejsze niż średnie, więc nie jest tak łatwo pracować w korporacji we Włoszech. To, co nam wydaje się w zasięgu ręki, dla Włochów jest atutem – mówi HR-owiec.

Dodaje, że młoda osoba z Włoch snuje wówczas wizje, że zdobędzie w Polsce doświadczenie, często skończy tu studia i będzie miała doskonały wpis w CV. Pracodawcy, którzy pozwalają łączyć studia z pracą, momentalnie zyskują w ich oczach. Podobnie jest z kandydatami Hiszpanii i z Portugalii, gdzie rynek pracy dla młodych nie należy obecnie do atrakcyjnych. 

Z badań wynika, że cudzoziemcy mają swoje obawy, przed rozpoczęciem pracy w Polsce. Tym bardziej pracodawca, który chce być uznawany za przyjaznego i atrakcyjnego musi ułatwić takiemu pracownikowi „miękkie lądowanie”. Okazuje się, że część z nich to robi. I tak: 41 proc. pracodawców oferuje obcokrajowcom kursy językowe, 35 proc. stawia na integrację z zespołem, w tym wspólne wyjazdy, a 31 proc. udziela wsparcia podczas załatwiania dokumentów i pozwoleń. Ponadto 14 proc. pracodawców pomaga cudzoziemcom w znalezieniu mieszkania lub zapewnienia służbowe, a 11 proc. udziela wsparcia finansowego. Także 11 proc. firm myśli o pakiecie rodzinnym. Pomoc zarezerwowana jest raczej dla specjalistów oraz kadry menadżerskiej, szczególnie z krajów Europy Zachodniej.

więcej informacji:

praca RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    praca cudzoziemców RSS ALERT    /    pracodawcy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.185.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.