Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Kluczowe kanały poszukiwania pracy przeżywają kryzys zaufania

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2016, 19:09
Badanie: Kluczowe kanały poszukiwania pracy przeżywają kryzys zaufania
Fot. shutterstock

Co piąty Polak planuje w najbliższych miesiącach zmienić miejsce swojego zatrudnienia. Jednak 1 na 7 pracowników nie wie, w jaki sposób je znaleźć – wynika z badania MIllward Brown dla Work Service S.A. Nadal najchętniej szukamy pracy przez znajomych i internet, ale te metody zaczynają tracić na popularności. Dla niemal 60% badanych, główną motywacją do zmiany pracodawcy jest uzyskanie wyższego wynagrodzenia.

W warunkach rekordowo niskiej stopy bezrobocia i rosnących poziomów zatrudnienia w gospodarce, nie powinno dziwić, że 22% pracujących Polaków planuje poszukiwać nowego miejsca zatrudnienia. 

- Kandydaci w nowych warunkach rynkowych wydają się zagubieni. Z naszych badań wynika, że wszystkie kluczowe kanały poszukiwania pracy przeżywają kryzys zaufania. Od początku roku spadało zainteresowanie szukaniem pracy przez znajomych, a także za pośrednictwem kanałów on-line. Nadal w tyle są urzędy i targi pracy. Co ciekawe 14,5% badanych zapytanych o metody szukania nowego zatrudnienia udzieliło odpowiedzi „nie wiem” i było to jedyne wskazanie z wyraźnym wzrostem wskazań – komentuje Krzysztof Inglot, Pełnomocnik Zarządu Work Service S.A. 

Podobnie jak w ubiegłym roku, pracownicy pytani o sposób poszukiwania pracy, najczęściej wskazują na znajomych. Wówczas było to 72,4% respondentów, a obecnie ten odsetek wynosi 52,7%. Spadki odnotowano również na poziomie innych metod szukania nowego zatrudnienia. Najbardziej straciły popularne w ostatnich latach portale z ogłoszeniami pracy (spadek od początku roku o 14,1 pp.). Mniejsze zainteresowanie znalazło również samodzielne poszukiwanie ofert w „zakładkach kariera” na strona wybranych przedsiębiorstw. Taką metodę wybiera obecnie ponad 41% badanych. Niemal 1/3 respondentów deklarowała poszukiwanie pracy za pomocą mediów społecznościowych.

Powodem zmiany pracy jest zbyt niskie wynagrodzenie

Pracownicy zapytani o kluczowe powody zmiany pracy w pierwszej kolejności wskazują zbyt niskie zarobki u obecnego pracodawcy. Takiej odpowiedzi udzieliło 59,1% respondentów i stanowiło to wyniki o 10 pp. wyższy w stosunku do badania z początku roku. Na drugim miejscu znalazły się ograniczone możliwości awansu (38,9%) a na trzecim chęć samorealizacji (33,8%).

W warunkach umacniającego się rynku kandydata, coraz więcej pracowników chce zmieniać pracę, aby poprawiać swoją pozycję zawodową. Rosnąca presja płacowa powoduje, że wielu dotychczasowych pracodawców nie jest stanie spełnić oczekiwań pracowniczych, przez co muszą się liczyć z odpływem części załogi. Wyniki badania pokazują, że samo wskazanie możliwości rozwoju ścieżki kariery nadal jest istotne, ale to czynniki płacowe odgrywają dziś kluczową rolę na rynku pracy – podsumowuje Krzysztof Inglot.

Dane zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Work Service S.A. przez instytut Millward Brown S.A. Badanie zostało zrealizowane na próbie osób pracujących (N=498) dobranej z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby dorosłych Polaków N=1000.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.