Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Niemiecki przemysł spożywczy jest aktywny na Facebooku

  • Autor: w
  • Data: 31-05-2017, 13:29
Badanie: Niemiecki przemysł spożywczy jest aktywny na Facebooku
Fot. shutterstock

Najczęściej oglądanymi reklamami wideo żywności w niemieckim internecie były spoty Milki, Garden Gourmet i Iglo.de ─ wynika z danych firmy Gemius. Największą oglądalność miały kreacje Milki, które odtwarzano 12,5 mln razy. Najwięcej emisji spotów branży spożywczej miało miejsce na Facebooku.

Jak podaje Gemius, na drugim miejscu zestawienie znalazły się spoty marki Garden Gourmet, na które natrafiło 5 mln osób, czyli prawie co dziesiąty użytkownik korzystający z sieci na komputerze stacjonarnym lub laptopie. Te reklamy miały łącznie 10,1 mln emisji. Za nimi znalazły się kreacje Iglo.de, które oglądało 3 mln internautów (5,7 proc.) i które odtwarzano 9,8 mln razy.

- Przypadająca w tym roku na kwiecień Wielkanoc z pewnością miała wpływ na wyjątkowo intensywne działania promocyjne produktów czekoladowych, choć wiele kampanii - w tym także Milki, która stoi na czele rankingu - wystartowało tuż po świętach. Milka skupiła się na YouTubie, z mniej intensywnymi kampaniami na przestrzeni takich wydawców jak RTL, Facebook, Stroer, 1&1 czy Sat1. Osiągnęła w ten sposób dobre statystyki viewability, czyli widoczności reklamy w polu widzenia użytkownika. Średni czas oglądania spotów wynosił 18,23 s, a 78,7 proc. emisji było w polu widzenia przez ponad 2 s - komentuje Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w Gemiusie.

- Warto zauważyć, że bardzo wielu producentów, pragnąc dotrzeć do fanów gotowania, produkuje spoty w konwencji opartej na przepisie kulinarnym. Jako przestrzeń ich promocji często wybierają Facebooka, YouTube’a, serwisy kulinarne czy portale ogólne. Na taką strategię zdecydował się zarówno Garden Gourmet, który postawił na serwis Chefkoch.de (Gruner + Jahr) i Facebooka, jak i Iglo.de, z emisjami przede wszystkim na Facebooku, YouTubie i Yahoo. Średni czas oglądania spotów na Facebooku wyniósł w obu przypadkach ok. 3 s, podczas gdy na Chefkoch.de - aż 16 s - dodaje Sułkiewicz.

Spoty promujące produkty spożywcze były wyjątkowo intensywnie promowane na Facebooku - miało tam miejsce 81,7 mln emisji, prawie połowa wszystkich odtworzeń reklam żywności w kwietniu. Oglądało je 9,3 mln użytkowników niemieckiej sieci. W serwisie YouTube reklamy wideo jedzenia wyświetlono 19,5 mln razy, a w mediach należących do Mediengruppe RTL Deutschland GmbH spoty branży spożywczej miały 17,5 mln emisji - informuje Gemius.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH