Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Badanie: Plastikowy gniew konsumentów

Strona 2 z 2


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 25-07-2019, 09:26

Przynosimy do sklepu własne opakowania lub kubki do kawiarni, aby nie brać napojów na wynos w plastikowych opakowaniach (robi tak już 5 proc. ankietowanych!). Z tej samej przyczyny woda z kranu staje się konkurencją dla wody butelkowanej. Co prawda odsetek pijących głównie/wyłącznie wodę z kranu nadal jest niewielki (13%), to jednak różnica pomiędzy osobami, które kupują wodę w plastikowych butelkach rzadziej niż kiedyś (24 proc.), a tymi, którzy robią to częściej niż kiedyś (17 proc.) sugeruje nadchodzące zmiany.

Oczekiwania konsumentów wobec producentów koncentrują się wokół dalszego ograniczania plastikowych toreb, eliminowania plastiku z opakowań, czy wprowadzenia opakowań biodegradowalnych. W sklepach mile widziane byłyby automaty do odbioru butelek w zamian za pieniądze i promowanie wyłącznie opakowań zwrotnych.

Formułujemy żądania, ale też potrafimy doceniać działania, które przypadły nam do gustu. Z badania wynika, że w forpoczcie trendu zero/ less waste w Polsce jest Lidl. Sieć chwalona jest za wprowadzenie papierowych toreb, talerzyków, kubków, drewnianych sztućców, czy biodegradowalnych opakowań. Podobne działania zauważyli klienci Biedronki. Duże zainteresowanie wzbudziła informacja o wprowadzeniu opakowań zwrotnych przez sieć Carrefour. Klienci tej sieci bardzo pozytywnie komentowali także inicjatywę polegającą na możliwości przyjścia z własnym pojemnikiem po mięso, wędliny czy sery. Wprowadzone przez sieci handlowe produkty coraz częściej są oceniane już nie tylko pod kątem ich składu, ceny ale też opakowania. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

plastik RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    plastikowe opakowania RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.