Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Połowa matek podałaby swojemu dziecku produkt z konserwantami

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 23-04-2014, 11:53

91 proc. mam deklaruje, że podczas zakupów stara się unikać produktów zawierających substancje konserwujące. Mimo tej deklaracji, niepokojący jest fakt, że aż 53 proc. z nich przyznaje, że podałoby swojemu dziecku produkt z konserwantami, a blisko połowa nie pamiętała o sprawdzeniu składu produktu, gdy ostatnio kupowała wodę smakową. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Millward Brown dla marki Kubuś Waterrr, istnieje duża różnica pomiędzy deklaracjami, a decyzją zakupową mam w kwestii wyboru produktów zawierających konserwanty.

Instytut Badawczy Millward Brown, na zlecenie marki Kubuś Waterrr, przeprowadził badanie "Czy mamy tolerują konserwanty?". Badanie przeprowadzone w kwietniu 2014 roku przez Instytut Millward Brown, na zlecenie marki Kubuś Waterrr, wykazało, że aż 98 proc. mam uważa produkty spożywcze zawierające konserwanty za niezdrowe, a 91 proc. badanych deklaruje, że stara się ich unikać podczas codziennych zakupów. Kobiety w większym stopniu zwracają uwagę na dodatek konserwantów, gdy wybierają produkt dla dzieci, niż kiedy kupują go dla siebie lub całej rodziny.

Co zaskakujące, konserwanty, które zostały wcześniej uznane przez badane mamy za niezdrowe, niestety są jednocześnie przez nie w dużym stopniu akceptowane. Aż 53 proc. respondentek zadeklarowało, że kupiłoby dziecku zawierające je produkty. Z kolei dodatki, takie jak sztuczne substancje słodzące i sztuczne barwniki w produktach spożywczych akceptuje odpowiednio tylko 30 proc. i 36 proc. badanych.

- Mamy wiedzą, w jaki sposób na organizm ludzki działają sztuczne substancje słodzące lub barwniki, ponieważ ten temat wydaje się być trochę częściej poruszany w mediach. Nie mają jednak świadomości, w jaki sposób działają konserwanty, gdyż o nich mówi się znacznie rzadziej. Na ten niepokojący wynik wpływa także fakt, że pytania zadaliśmy kobietom posiadającym dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Jest to okres, kiedy rodzice zmniejszają kontrolę nad tym, co jedzą i piją ich pociechy, w porównaniu do czasu, gdy dzieci były bardzo małe - komentuje Łukasz Bielewicz, z Instytutu Badawczego Millward Brown.

Badanie pokazało również, że aż 88 proc. badanych matek sprawdza skład produktów. Zdecydowana większość mam deklaruje, że unika produktów z konserwantami i wie, że mogą one negatywnie wpływać na zdrowie ich bliskich. Jednak deklaracje mam nie znajdują odzwierciedlenia podczas wizyty w sklepie. Tylko 44 proc. respondentek potwierdziło, iż faktycznie zapoznało się ze składnikami ostatnio kupionej wody smakowej. Oznacza to, że mamy sięgając w sklepie po wodę smakową dla swojego dziecka, swojej rodziny czy dla siebie nie wiedzą, jaki jest jej skład i często, pomimo wcześniejszych deklaracji, wybierają produkty z konserwantami.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.