Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: polscy eksporterzy i importerzy największymi optymistami w UE

  • Autor: portalspozywczy.pl/HSBC
  • Data: 27-03-2018, 08:53
Badanie: polscy eksporterzy i importerzy największymi optymistami w UE
Piotr Winnicki, dyrektor Departamentu Finansowania Handlu i Faktoringu w HSBC Bank Polsk fot. HSBC

78 proc. polskich eksporterów i importerów oczekuje, że ich obroty handlowe wzrosną w 2018 roku. Wynik ten  plasuje przedsiębiorców „znad Wisły” na pierwszym miejscu wśród firm z Unii Europejskiej, które wzięły udział w badaniu. – wynika z międzynarodowego badania opinii firm zaangażowanych w międzynarodową wymianę handlową, przeprowadzonego na zlecenie banku HSBC przez agencję badawczą Kantar.

W ujęciu globalnym Polska zajęła 10. pozycję pod względem poziomu optymizmu wśród firm prowadzących handel zagraniczny. Większymi optymistami niż polskie firmy okazaly się przedsiębiorstwa z Bangladeszu, Indii, Tajlandii, Wietnamu, Chin, Malezji, Meksyku, Argentyny i Turcji. 

Pytani o powody ich optymistycznego nastawienia, polscy eksporterzy i importerzy najczęściej wskazywali na wzrost popytu na ich towary i usługi wśród konsumentów i klientów biznesowych (39%), spadające koszty transportu i logistyki (27%) oraz korzystną sytuację gospodarczą (26%).
Jedna czwarta rodzimych respondentów wskazała dodatkowo na rosnące wykorzystanie technologii.

Rynki przyszłości

Poproszeni o wskazanie najbardziej obiecujących kierunków rozwoju biznesu w perspektywie 3-5 lat, polscy eksporterzy i importerzy wskazywali najczęściej na Niemcy (24%) oraz Francję (11%).

„Polskie firmy nie różnią się pod tym względem od eksporterów i importerów z innych krajów, którzy największych szans na rozwój obrotów również upatrują w wymianie  handlowej ze swoimi sąsiadami. Po zbudowaniu silnej pozycji na krajowym „podwórku”, próbują swoich sił na rynkach z tego samego regionu, gdzie bliskość geograficzna i kulturowa działa na ich korzyść, a ewentualne niepowodzenie może być mniej bolesne niż porażka na odległych rynkach” - mówi Piotr Winnicki, dyrektor Departamentu Finansowania Handlu i Faktoringu w HSBC Bank Polska.

„Na rynku widocznych jest coraz więcej przykładów firm, które osiągnąłwszy silną pozycję w najbliższym sąsiedztwie Polski, Europie Środkowo-Wschodniej, stawiają obecnie na rozwój w Europie Zachodniej, gdzie upatrują dla siebie szans rozwoju biznesu. Dla wielu z nich budowa rozpoznawalności mareki w tej części Starego Kontynentu to kolejny krok na drodze do budowania globalnej marki” - dodaje.

„Ważnym elementem strategii Grupy Wielton jest ekspansja zagraniczna. Unikalny model biznesowy Grupy polega na budowaniu globalnej skali biznesu poprzez przejmowanie silnych lokalnych marek. Wielton działa jako multibrand, przejmowane spółki są dla nas partnerami, które chcemy rozwijać. W wyniku przeprowadzonych akwizycji Wielton jest już obecny na 7 zagranicznych rynkach, w tym francuskim, niemieckim i włoskim. W połowie 2017 roku przejęliśmy 80% udziałów niemieckiej spółki Langendorf, a na koniec ubiegłego roku objęliśmy 100% udziałów we francuskiej spółce Fruehauf” - mówi  Mariusz Golec, prezes Wielton.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (9 901) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane