Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Badanie: Polscy pracownicy nie boją się nowych technologii

Świadomi konieczności rozwoju kompetencji dokształcanie biorą w swoje ręce, a w postępie technologicznym upatrują dla siebie raczej szansę niż zagrożenie – tacy są polscy pracownicy w obliczu cyfrowej rewolucji miejsc pracy. Sztuczną inteligencję i automatyzację w firmach postrzegają jako nowinki, które trzeba opanować, a nie kwestie, których trzeba się obawiać – wynika z badań Randstad.

Badanie: Polscy pracownicy nie boją się nowych technologii
fot. shutterstock

Polscy pracownicy są świadomi, że dotychczasowe umiejętności mogą im się nie przydać w świecie cyfrowych technologii i miejscu pracy pełnym nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Twierdzi tak 58% uczestników badania Randstad i w zasadzie w każdej grupie wiekowej ten odsetek przekracza połowę respondentów. Najwyższy jest wśród najmłodszych ludzi do 24 roku życia – w tej grupie o tym, że technologie wymagają zupełnie nowych umiejętności, przekonanych jest 2/3 ankietowanych. 

Dlatego istotny staje się rozwój nowoczesnych kompetencji i większość Polaków odczuwa wręcz presję, aby za technologiami nadążać. Uważa tak 61% badanych. Pod tym względem jesteśmy zresztą na trzecim miejscu wśród europejskich narodów. Taką presję częściej od Polaków czują Włosi (80%) i Węgrzy (62%), ale są też społeczeństwa, które do zawrotnej prędkości technologicznego postępu podchodzą z większym dystansem – to mieszkańcy Luksemburga (29%), Grecji (29%) i Austrii (25%). 

Jak wynika z badania, Polacy są też w czołówce narodów, które uważają, że aby nie wypaść z rynku pracy i mieć szansę na zatrudnienie aż do emerytury, trzeba podnosić kompetencje kluczowe w cyfrowym świecie. Tak działać zamierza 88% respondentów z Polski. Nieznacznie częściej takie deklaracje składają w Europie tylko Hiszpanie (88%), Portugalczycy (89%) i Rumuni (89%). 

Wpływ technologii na miejsca pracy postrzegany jest przez Polaków raczej jako szansa niż zagrożenie. Tego zdania jest 79% respondentów w naszym kraju. Wśród najmłodszych uczestników badania (od 18 do 24 lat) ten odsetek sięga nawet 83%, ale pozytywny wpływ przemian technologicznych najczęściej dostrzegają ankietowani w wieku od 35 do 44 lat (84%). Polacy w Europie są wśród największych entuzjastów wpływu procesów cyfrowych na miejsca pracy. Częściej jako szansę oceniają ten wpływ tylko Włosi (80%), Grecy (82%) i Portugalczycy (83%). Największe obawy pojawiają się natomiast wśród Luksemburczyków, Szwajcarów i Holendrów. 

– Entuzjastyczne podejście Polaków do nowoczesnych technologii już od dawna dostrzegamy w wielu aspektach naszej codzienności. Przejawy cyfryzacji procesów w handlu kojarzą nam się z komfortem, a elektroniczna bankowość – z oszczędnością czasu i możliwością załatwiana formalności jednym kliknięciem. Trudno więc dziwić się, że takich samych ułatwień spodziewamy się po technologiach wprowadzanych w naszych miejscach pracy – wyjaśnia Marcin Sieńczyk, chief technology innovation officer w Randstad Polska.

więcej informacji:

nowe technologie RSS ALERT    /    praca RSS ALERT    /    Randstad RSS ALERT    /    pracownicy RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.