REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Bank BGŻ: Eksport najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB, ŁR
  • Data: 01-10-2014, 13:19
Bank BGŻ: Eksport najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży
Dariusz Winek, główny ekonomista Banku BGŻ. Fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl

To nie działania promocyjne, ale dywersyfikacja kanałów dystrybucji jest najlepszym sposobem na zwiększenie skuteczności sprzedaży przez firmy z sektora rolno-spożywczego - wynika z badania „Skuteczne strategie sprzedaży w przemyśle spożywczym", przygotowanego przez Bank BGŻ, Millward Brown i SGGW. Najbardziej perspektywicznym kanałem dystrybucji jest eksport.

REKLAMA

Raport pokazuje, iż najbardziej skuteczne strategie sprzedaży osiągały firmy, w których sukces szedł w parze ze wzrostem udziału nowoczesnych kanałów dystrybucji. Ta strategia okazywała się nieskuteczna jedynie w przypadku małych firm mięsnych oraz dużych i średnich producentów wyrobów piekarsko-mącznych, dla których znacznie korzystniejsze okazywało się rozwijanie sprzedaży poprzez sklepy własne.

- Z naszej analizy wynika, że kanały dystrybucji zmieniają się w czasie, a ich rozwój staje się dla firm kołem zamachowym wzrostu sprzedaży. Przy czym ich dobór należy ściśle powiązać z ofertą produktową - mówi Dariusz Winek, główny ekonomista Banku BGŻ.

Handel tradycyjny stanowi nadal główny kanał dystrybucji dla małych przedsiębiorstw, z kolei handel nowoczesny jest bardziej atrakcyjny dla dużych firm, gdzie niskie marże sa rekompensowane przez duży wolumen zamówień.

- Dla średnich i dużych firm najbardziej perspektywicznym kanałem jest jednak eksport. Co ważne, w przypadku większości sektorów marże uzyskiwane w eksporcie na tle innych kanałów dystrybucji są bardzo atrakcyjne - podkreśla Dariusz Winek.

Jest to związane ze stopniowym nasycaniem się rynku krajowego oraz oczekiwanym silnym wzrostem popytu na żywność w innych częściach świata.

Osoby zarządzające firmami spożywczymi spodziewają się znaczących zmian w strukturze sprzedaży za pośrednictwem poszczególnych kanałów dystrybucji. Niezależnie od branży, uważają, że chcą wykorzystać potencjał zwiększenia sprzedaży za pośrednictwem sieci małopowierzchniowych. To właśnie ten segment rynku handlowego powinien rozwijać się najbardziej dynamicznie w najbliższej przyszłości - przewiduje Bank BGŻ.

Respondenci wysoko oceniali także możliwości zwiększenia sprzedaży poprzez współpracę z dyskontami. Chwalą ich terminowe płatności - 25 proc. badanych firm wskazało ten czynnik jako zaletę przy współpracy z sieciami dyskontowymi.

Większość z nich uważa współpracę z sieciami handlowymi za satysfakcjonującą lub raczej satysfakcjonującą. W przypadku dyskontów i sklepów małopowierzchniowych odsetek firm niezadowolonych ze współpracy wynosił odpowiednio 14 proc. i 10 proc. Najniższą satysfakcję ze współpracy (wskazało tak 24 proc. respondentów) dają natomiast sieci wielkopowierzchniowe - przedsiębiorcy wskazują przede wszystkim na ich niską elastyczność w zakresie renegocjacji warunków umów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH