Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bank Handlowy liczy na 2-cyfrowy wzrost kredytów firm

  • Autor: ISB
  • Data: 09-05-2011, 14:35

Bank Handlowy liczy na dwucyfrowy wzrost kredytów korporacyjnych. Spodziewa się też wzrostu marży odsetkowej ogółem i kontynuacji trendu spadku kredytów nieregularnych w części detalicznej portfela, poinformował prezes Sławomir Sikora.

"Chcielibyśmy, aby 2011 był rokiem wzrostu wolumenów. Mówimy o dwucyfrowym wzroście, jeśli chodzi o kredyty korporacyjne. W detalu tez obserwujemy pozytywne trendy. W kredytach hipotecznych portfel jest relatywnie mały, ale będzie rósł, zaś w kredytach gotówkowych oczekujemy, że negatywny trend ulegnie odwróceniu" - powiedział Sikora dziennikarzom.

Dodał, że bank - podobnie jak cały sektor - czeka na większy popyt na kredyty inwestycyjne ze strony dużych firm. Na razie widać głównie popyt na kredyty obrotowe oraz finansowanie transakcji fuzji i przejęć.

Wartość kredytów korporacyjnych wzrosła w skali kwartału o 11 proc. do 6,98 mld zł, a kredytów detalicznych spadła w tym czasie o 4 proc. do 5,13 mld zł na koniec marca.

Odpisy netto na utratę wartości wyniosły 41,9 mln zł wobec 77,4 mln zł w I kw. 2010 r. Wartość odpisów w części detalicznej wyniosła 29,6 mln zł, a w części korporacyjnej 12,3 mln zł wobec odpowiednio 81,6 mln zł oraz 4,2 mln zł dodatnich rezerw rok wcześniej.

Wskaźnik kredytów nieregularnych poprawił się o 0,3 pkt proc. do 11,2 proc. na koniec marca. W ocenie prezesa, wskaźnik ten będzie spadał w części detalicznej w tym roku.

"W pierwszym kwartale widoczny był spadek odpisów w części detalicznej. Spodziewam się, że w tym roku wskaźnik NPL będzie nadal spadał" - zaznaczył Sikora.

Marża odsetkowa ogółem wyniosła 3,2 proc. w I kw. wobec 3,8 proc. rok wcześniej. Spadek marży to efekt transakcji z Banco Santander (wezwanie na zakup akcji BZ WBK), spadku średniego poziomu portfela obligacji oraz zmiany struktury portfela kredytowego.

Marża na aktywach odsetkowych wyniosła 4,1 proc. w I kw. wobec 4,5 proc. rok wcześniej. W ocenie prezesa, marża ta będzie stabilna lub lekko będzie spadać w kolejnych kwartałach w związku z tym, że w części korporacyjnej widać, że sytuacja przedsiębiorstw jest dobra, więc będzie silna konkurencja.

"Spodziewam się, że marża odsetkowa ogółem będzie jednak wzrastać" - powiedział Sikora.

Prezes podtrzymał plan otwarcia 100 tys. nowych kont klientów detalicznych w tym roku.

W I kw. liczba rachunków tych klientów wzrosła o 24 tys. w porównaniu z końcem IV kw. do 605 tys. na koniec marca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.