Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Banki i żywność pociągną rynek reklamy w TV

  • Autor: Gazeta Prawna
  • Data: 04-09-2008, 16:30

Banki i instytucje finansowe wydały do końca sierpnia aż 120 proc. więcej na reklamę telewizyjną niż rok wcześniej. Stacje liczą w II półroczu na nowe banki Allianz i Alior.

Do końca sierpnia banki i instytucje finansowe wykupiły w telewizjach aż 70,8 tys. pojedynczych spotów reklamowych. To prawie trzy razy tyle, ile rok wcześniej, kiedy zapłaciły za 24,6 tys. reklam - wynika z danych AGB Nielsen Media Research, przygotowanych dla GP. W tym roku ta branża wydała już na reklamę 143,5 mln zł, o 120 proc. więcej niż rok wcześniej. Po odliczeniu rabatów można więc szacować, że realnie do kas telewizji trafiło ponad 70 mln zł.

Zdaniem analityków i przedstawicieli branży medialnej, banki i instytucje finansowe będą napędzały rynek reklamy w II półroczu. Na wzrost wydatków wpłynie silna konkurencja - na rynku zadebiutują bowiem dwa nowe banki Allianz i Alior, które wydać mogą około 30-40 mln zł na promocję.

- Można założyć, że Alior Bank jako gracz zupełnie nowy będzie musiał wydać więcej niż Alianz, którego marka jest już znana - uważa Jakub Bierzyński, szef domów mediowych OMD Group. - Oprócz finansów, także żywność, telekomunikacja, rozrywka, duże sieci handlowe - dodaje Bierzyński.

W II półroczu pod względem wydatków dominować będą te same branże, co w I półroczu.

Według domu mediowego Starlink w I połowie roku firmy wydały na reklamę 3,8 mld zł netto. To wzrost o o 17,4 proc. W II półroczu rynek może zwolnić, bo szacunki na cały rok mówią o 12-13-proc. wzroście. CR Media Consulting prognozuje, że wydatki wzrosną do 7,45 mld zł.

- Nie widzimy na razie oznak stagnacji na rynku i zmniejszania budżetów reklamowych - mówi GP Marcin Idzik, zastępca dyrektora biura reklamy Grupy TVN.
Licząc na dobrą koniunkturę, zarówno TVN, jak i Polsat podniosły więc na wrzesień ceny reklam. Według domów mediowych - aż o 70 proc. w cennikach - co sprawiło, że oferta odstraszyła część reklamodawców.

- Nie widzę stagnacji i uważam, że w drugim półroczu rynek reklamy telewizyjnej ma szanse wzrosnąć o 15-18 proc. Ale telewizja przesadziły z poziomem podwyżek we wrześniu. Część klientów wybrało zakup reklam w pakietach, które są tańsze. Myślę, że to sprawi, że na październik stacje obniżą ceny - dodaje Jakub Bierzyński.
TVN zaprzecza, że wysokie ceny odstraszyły klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.