Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Banki i żywność pociągną rynek reklamy w TV

  • Autor: Gazeta Prawna
  • Data: 04-09-2008, 16:30

Banki i instytucje finansowe wydały do końca sierpnia aż 120 proc. więcej na reklamę telewizyjną niż rok wcześniej. Stacje liczą w II półroczu na nowe banki Allianz i Alior.

Do końca sierpnia banki i instytucje finansowe wykupiły w telewizjach aż 70,8 tys. pojedynczych spotów reklamowych. To prawie trzy razy tyle, ile rok wcześniej, kiedy zapłaciły za 24,6 tys. reklam - wynika z danych AGB Nielsen Media Research, przygotowanych dla GP. W tym roku ta branża wydała już na reklamę 143,5 mln zł, o 120 proc. więcej niż rok wcześniej. Po odliczeniu rabatów można więc szacować, że realnie do kas telewizji trafiło ponad 70 mln zł.

Zdaniem analityków i przedstawicieli branży medialnej, banki i instytucje finansowe będą napędzały rynek reklamy w II półroczu. Na wzrost wydatków wpłynie silna konkurencja - na rynku zadebiutują bowiem dwa nowe banki Allianz i Alior, które wydać mogą około 30-40 mln zł na promocję.

- Można założyć, że Alior Bank jako gracz zupełnie nowy będzie musiał wydać więcej niż Alianz, którego marka jest już znana - uważa Jakub Bierzyński, szef domów mediowych OMD Group. - Oprócz finansów, także żywność, telekomunikacja, rozrywka, duże sieci handlowe - dodaje Bierzyński.

W II półroczu pod względem wydatków dominować będą te same branże, co w I półroczu.

Według domu mediowego Starlink w I połowie roku firmy wydały na reklamę 3,8 mld zł netto. To wzrost o o 17,4 proc. W II półroczu rynek może zwolnić, bo szacunki na cały rok mówią o 12-13-proc. wzroście. CR Media Consulting prognozuje, że wydatki wzrosną do 7,45 mld zł.

- Nie widzimy na razie oznak stagnacji na rynku i zmniejszania budżetów reklamowych - mówi GP Marcin Idzik, zastępca dyrektora biura reklamy Grupy TVN.
Licząc na dobrą koniunkturę, zarówno TVN, jak i Polsat podniosły więc na wrzesień ceny reklam. Według domów mediowych - aż o 70 proc. w cennikach - co sprawiło, że oferta odstraszyła część reklamodawców.

- Nie widzę stagnacji i uważam, że w drugim półroczu rynek reklamy telewizyjnej ma szanse wzrosnąć o 15-18 proc. Ale telewizja przesadziły z poziomem podwyżek we wrześniu. Część klientów wybrało zakup reklam w pakietach, które są tańsze. Myślę, że to sprawi, że na październik stacje obniżą ceny - dodaje Jakub Bierzyński.
TVN zaprzecza, że wysokie ceny odstraszyły klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 715) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH