REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Banki walczą o mały i średni biznes

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 11-07-2008, 20:26

Banki będą coraz mocniej konkurować o obsługę małych i średnich firm. Przyczyni się do tego m.in. wejście na rynek nowych graczy, którzy deklarują ofertę dla firm.

REKLAMA

Są to np. Alior Bank i BWE, które niedługo zaczną działać, a w ich polu zainteresowania jest także sektor MSP. - Konkurencja w tym obszarze wzrasta, będzie się opierać na budowie pakietów dostosowanych do branży i specyfiki działalności danej firmy - powiedział "Rzeczpospolitej" Piotr Siciak, menedżer z firmy Deloitte.

Banki otwierają się na firmy o krótkim okresie działalności. Ograniczają wymogi formalne, a część wprowadza systemy scoringowe w ocenie kredytowej firm (oceniające wiarygodność klienta na podstawie danych statystycznych), co przekłada się na bardzo szybkie decyzje kredytowe. Na razie firmy są bardzo lojalne. Zdecydowana większość małych i średnich przedsiębiorstw korzysta z usług jednego banku. Im firma większa, tym wyższy odsetek tych, które które korzystają z co najmniej dwóch banków. - Lojalność klienta wynika także z wysokich kosztów przejścia. Jeśli one spadną, zmniejszy się także przywiązanie klientów - ocenia dla "Rz" Piotr Siciak.

Wzrost konkurencji banków w segmencie MSP będzie oznaczać większy wybór produktów, poprawę obsługi i spadek cen. Z ostatnich badań instytutu Pentor wykonanych na zlecenie Związku Banków Polskich wynika, że ocena jakości i dostępności usług bankowych oferowanych biznesowi poprawiła się w stosunku do poprzedniego roku. Aż 87 proc. firm deklaruje, że bez banków wielu przedsiębiorców nie mogłoby rozwinąć działalności. Jednocześnie z danych firmy Deloitte wynika, że średnio tylko ok. 30 proc. firm (w grupie MSP i mikrofirm) korzysta z finansowania kredytem. To z kolei oznacza, że banki mają o co walczyć - napisała "Rzeczpospolita".

Jak czytamy w "Rz", najważniejszym kryterium wyboru banku dla małych i średnich firm są niskie opłaty za usługi i dogodna lokalizacja placówki. Aż 80 proc. przedsiębiorców uważa oddział za główny kanał dostępu do usług bankowych. Istotne znaczenie ma także indywidualny doradca, który pomoże w dobraniu odpowiednich produktów. Drugoplanową rolę odgrywa natomiast np. fakt posiadania w tym banku rachunku osobistego właściciela.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH