Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Barometr EFL: firmy transportowe i produkcyjne najczęściej inwestują dzięki leasingowi

Leasing pozostaje najważniejszym zewnętrznym źródłem finansowania sektora MŚP w Polsce w I kwartale 2019 roku – korzysta z niego ponad 55 proc. przedsiębiorców. Po to narzędzie sięga ponad dwa razy więcej średnich firm niż mikro (odpowiednio 72 proc. i 33 proc. wskazań) – wskazuje „Barometr EFL”. Popularność leasingu potwierdzają najnowsze dane Związku Polskiego Leasingu, z których wynika, że wartość rynku leasingu w Polsce w 2018 roku wyniosła 82,6 mld zł i wzrosła o 21,8 proc. r/r.

Barometr EFL: firmy transportowe i produkcyjne najczęściej inwestują dzięki leasingowi
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/EFL
Data: 13-02-2019, 17:36

EFL podaje, że leasing jest najpopularniejszy w firmach z branży transportowej (71 proc.). W ten sposób przedsiębiorcy najczęściej finansują swoją flotę pojazdów. Z danych ZPL wynika, że w ubiegłym roku wartość leaisngu pojazdów ciężkich wyniosła prawie 20 mld zł, co oznacza ponad 11 proc. wzrost rok do roku.

Z leasingiem za pan brat są również firmy przemysłowe, wśród których z tego narzędzia korzysta aż 67 proc. przedstawicieli. W ten sposób finansują maszyny i urządzenia do produkcji, które są wymieniane przez nich co kilka lat. Trzecią branżą, która chętnie sięga po leasing, jest handel (62 proc. wskazań), a tuż za nią uplasowało się budownictwo (61 proc.).

- Każda branża ma swoje ulubione lub najbardziej odpowiednie do jej specyfiki narzędzia finansowania inwestycji. W przypadku aż czterech branż takich jak transport, produkcja, handel i budownictwo, numerem jeden, jeśli weźmiemy pod uwagę zewnętrzne instrumenty, jest leasing. Przedsiębiorcy tak chęnie go wybierają z kilku powodów. Mogą dokonać inwestycji bez angażowania często dużej gotówki, tę mogą przeznaczyć na inne cele – na przykład związane z rozwojem swoich pracowników, a kupione środki trwałe zwiększają wartość firmy i jej konkurencyjność – mówi Radosław Kuczyński, prezes EFL.

Od początku realizacji badania „Barometr EFL” (od stycznia 2015 roku) przedstawiciele sektora MŚP najczęściej finansują swoją działalność środkami własnymi. Z podobną sytuacją mamy do czynienia w I kwartale br. – aż 92 proc. przedsiębiorców zadeklarowało, że sięga do swoich kieszeni, żeby inwestować. Biorąc pod uwagę finansowanie zewnętrzne, na fotelu lidera znajduje się leasing, z którego korzysta 55 proc. MŚP. Po raz kolejny bardzo wysoko utrzymuje się ubezpieczenie majątku firmy – sięga po nie ponad 51 proc. przedsiębiorców. Podium domyka kredyt bankowy (42 proc. wskazań).

Rok 2019 nie przyniósł także zmian, jeśli weźmiemy pod uwagę wielkość podmiotu i popularność leasingu. Po raz kolejny widać tendencję, zgodnie z którą, im firma zatrudnia więcej pracowników, tym częściej korzysta zewnętrznych narzędzi finansowych, w tym z leasingu. Podczas gdy wśród mikro firm 33 proc. zarządzających bazuje na tym produkcie, to wśród małych ten odsetek już jest niemal dwa razy wyższy i wynosi 64 proc., a wśród średnich podmiotów ponad 72 proc.

więcej informacji:

leasing RSS ALERT    /    Barometr EFL RSS ALERT    /    EFL RSS ALERT    /    Europejski Fundusz Leasingowy RSS ALERT    /    transport RSS ALERT    /    branża transportowa RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    branża handlowa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.158.107
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.