Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Bartosz Urbaniak, BNP Paribas: marki przechodzą od tworzenia i sprzedawania produktów do kreowania wzorców duchowych

- W świecie konsumpcyjnym dostawca dóbr zyskuje znacznie większy posłuch niż wynikałoby to z jego roli w gospodarce. Dzięki m.in. mediom społecznościowym, marki weszły w rolę tych, którzy mówią nie tylko co mamy kupić, ale także szerzej, jak żyć i jakimi wartościami się kierować - mówi Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę.

Bartosz Urbaniak, BNP Paribas: marki przechodzą od tworzenia i sprzedawania produktów do kreowania wzorców duchowych
Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę

PRZECZYTAJ DUŻY WYWIAD Z BARTOSZEM URBANIAKIEM W STREFIE PREMIUM!

Czasy, w których firmy chwaliły się swoi wynikami odchodzą do lamusa. Teraz wszyscy chcą mówić, o wartościach, które reprezentują ich marki.

- Rzeczywiście jesteśmy świadkami takiej zmiany. Wiąże się to z głębszą transformacją natury społecznej i politycznej. Przez długie lata obowiązywało przekonanie, że jedyną słuszną drogą jest neoliberalizm, w którym najważniejszym miernikiem powodzenia jest pieniądz i zysk. Teraz ten sposób patrzenia odchodzi w niepamięć, bo po całej Europie i Ameryce przetoczyła się fala protestów społecznych, w których ludzie jasno wyrazili swoje oczekiwania dotyczące tego, aby ich codzienność była bardziej socjalna, skierowana na ich potrzeby, a nie zyski firm - komentuje

Jego zdaniem, do lamusa odeszły więc informacje, że firmy zarobiły znowu miliardy euro czy dolarów, pojawiły się natomiast te związane z korzystaniem z zielonej energii, budowaniem chodników antysmogowych itp.

- Stało się tak, ponieważ korporacje mają sztaby pracowników, którzy obserwują trendy, szukają inspiracji dla nowych produktów, uważniej słuchają konsumentów. To do nich jako pierwszych dotarło, że ludzie potrzebują nowego sposobu prowadzenia dialogu, w którym pojawią się inne tematy. I tak producent telefonów słyszy, że ludziom obecnie najbardziej leży na sercu czyste powietrze, wysyła więc komunikat, że jego firma instaluje serwery wykorzystujące zieloną energię. W ten sposób buduje przekaz, który jest istotny dla odbiorców marki. Ma to związek z szerszym zjawiskiem ograniczania roli państw i zajmowania ich miejsca przez marki. Rola jaką oświeceniowe państwa pełniły jeszcze 50 lat temu wyczerpała się, bo ludzie w tym czasie z obywateli przekształcili się w konsumentów. Dlatego w miejsce opuszczone przez państwo wkroczyły marki ze swoją opowieścią. Ponieważ konsumentów trudno skoncentrować wokół idei „kup”, marki zaczęły tworzyć system, z którym ich klienci mogą się utożsamiać, np. niezwykle nośnym tematem ekologii czy filozofią biegania, a szerzej sposobu życia. Marki podejmują tę rękawicę bardzo chętnie, chcąc dać konsumentom argumenty na uspokojenie ich sumień, że kupują coraz więcej - komentuje Bartosz Urbaniak.

więcej informacji:

Bartosz Urbaniak RSS ALERT    /    marki RSS ALERT    /    konsument RSS ALERT    /    konsumpcja RSS ALERT    /    BNP Paribas RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.23.129.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.