Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Będą inwestycje w infrastrukturę chłodniczą w Szczecinie

  • Autor: SAH / ladunkichlodnicze.pl
  • Data: 20-04-2009, 18:22

Chłodnia Szczecińska, zanim rozbuduje swoją powierzchnię o kolejne 2 tys. ton (obecnie 13,5 tys. ton), wprowadza udogodnienia dla klientów w postaci dodatkowych dwóch stanowisk przeładunkowych (obecnie ma ich siedem).

Wspólnie z PCC Port Szczecin usprawnia dostawę kontenerów z sąsiadującego z chłodnią terminalu kontenerowego. Do końca maja br. uruchomionych zostanie sześć stanowisk „buforowych" oraz pięć stanowisk rozładowczych. Tomasz Łukowski, wiceprezes Chłodni Szczecińskiej, zapowiedział także wprowadzenie szeregu rozwiązań informatycznych umożliwiających kontrahentom m.in. monitorowanie towaru.

- Potencjał Szczecina jako polskiego centrum handlu mrożoną żywnością może być większy. PPU Port Rybacki Gryf (dop. obecnie chłodnia składowa na 10 tys. ton) planuje budowę nowego magazynu dla produktów spożywczych o regulowanej temperaturze - poinformował Zbigniew Antonowicz, prezes spółki.

Prezes Antonowicz zadeklarował chęć współpracy z władzami Szczecina w zakresie zabudowy Łasztowni - terenów o które zabiega miasto. Najnowsza koncepcja zakłada budowę nowego obiektu wzdłuż Nabrzeża Bułgarskiego, częściowo w miejscu starej chłodni. Przedsiębiorstwo, poprzez Partnerstwo Publiczno-Prywatne, chce współtworzyć z miastem plan zagospodarowania przestrzennego tego terenu tak, aby pogodzić możliwość przywrócenia związków miasta z wodą z szansą na rozwój usług portowych.

Jedną z najważniejszych inwestycji w Szczecinie jest uruchomienie przez PCC Port Szczecin terminalu kontenerowego na Ostrowie Grabowskim. - Przeładunki na Nabrzeżu Fińskim rozpoczną się jeszcze w tym roku. Przepustowość szczecińskiego terminalu z 80 000 TEU wzrośnie do 200 000 TEU - poinformował Artur Czyżewski, prezes spółki. - Obecnie oferujemy 157 gniazd dla reeferów. Do końca bieżącego roku planujemy uruchomienie kolejnych 60 gniazd. Docelowo, na nowym terminalu, będzie ich 300. Zainwestowaliśmy w dźwigi oraz suwnice placowe, rozbudowaliśmy depot (do 1500 TEU). Uruchomiono również nowe połączenia z St. Petersburgiem oraz Rotterdamem (cztery zawinięcia tygodniowo). Spółka, z początkiem 2009 r., wprowadziła nową organizację ruchu na swoim terenie. Wszystkie naczepy podkontenerowe wjeżdżają najpierw na plac buforowy, gdzie samochód jest rejestrowany w systemie, a następnie uzyskuje prawo wjazdu na terminal kontenerowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH