Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Będą zróżnicowane źródła finansowania promocji żywności

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 14-12-2015, 15:22
Będą zróżnicowane źródła finansowania promocji żywności
Agnieszka Rembisz / fot. Żelazna Studio

Jednym z nadrzędnych celów projektu jest łączenie dostępnych źródeł finansowania działań sprzyjających rozwojowi eksportu, tak więc działania zaplanowane w ramach Szczęśliwej 13-stki będą finansowane z wielu źródeł - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Rembisz, dyrektor departamentu współpracy międzynarodowej w ministerstwie rolnictwa.

Obok środków budżetowych przewidzianych na działania informacyjno-promocyjne polskiego sektora rolno-spożywczego, w tym także na promocję rolnictwa ekologicznego i Programu Poznaj Dobrą Żywność, jest do dyspozycji kilka instrumentów:

- Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych (WPR), z którego współfinansowane są działania informacyjne i promocyjne prowadzone na terenie państw UE oraz na obszarze państw trzecich.

- Ustawa z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. Nr 97, poz. 799, z późn. zm.). Środki te w znacznej części przeznaczane są na współfinansowanie kampanii promocyjnych prowadzonych przez organizacje branżowe z udziałem / lub bez funduszy unijnych.

- Branżowy program promocji branży polskich specjalności żywnościowych oraz dofinansowań dla przedsiębiorców – W drugiej połowie 2016r. przewiduje się rozpoczęcie działań w ramach nowego projektu systemowego „Oś priorytetowa III: Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach, Działanie 3.3 Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw”.

- Środki budżetu ARR przeznaczone na promocję żywności i wsparcia wymiany handlowej z zagranicą, w tym na organizację stoisk narodowych i/lub misji gospodarczych, a także realizację towarzyszących działań promocyjnych.


Resort rolnictwa oraz organizacje branżowe dysponują łącznym budżetem około 17 mln zł na promocję produktów rolno-spożywczych na rynkach Szczęśliwej 13.

- Poza resortem rolnictwa zapewniona zostanie możliwość pozyskania wsparcia finansowego przez indywidualnych przedsiębiorców uczestniczących w działaniach promocyjnych ze środków znajdujących się w dyspozycji resortu gospodarki - pomoc de minimis na udział firm w przedsięwzięciach promocyjnych oraz w ramach projektu „Go to brand” wdrażanego z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój „Oś priorytetowa III: Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach, Działanie 3.3 Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw”. Środki na dofinansowanie udziału przedsiębiorców w działaniach promocyjnych zapisane są również w Regionalnych Programach Operacyjnych poszczególnych województw. Będą nimi dysponować urzędy marszałkowskie - mówi Agnieszka Rembisz.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 18-12-2015, 21:43:
Finansowanie promocji i działalności gospodarczej:
artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH