Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Będzie rósł popyt na specjalistów sprzedaży i e-marketingu w branży spożywczej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-08-2014, 19:21

W Polsce, szczególnie w takich branżach jak FMCG, wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów w obszarach sprzedaży i marketingu. Firmy coraz mocniej stawiają na e-marketing. Nabierają na znaczeniu kanały e-commerce i m-commerce, co przekładać będzie się na wzmożony popyt na kandydatów z doświadczeniem w tym obszarze. Relatywnie dużą liczbę ofert pracy we wspomnianych obszarach generować będą firmy zajmujące się sprzedażą produktów spożywczych - ocenia Mateusz Wójtowicz, senior Consultant w firmie Hays Poland.

- O bieżącej sytuacji na rynku pracy w obszarze Sales & Marketing opowiem z perspektywy dwóch sektorów, które stanowią ważny trzon specjalizacji Sprzedaż i Marketing General, której jestem liderem - mowa tutaj o branży dóbr szybko-zbywalnych oraz mediów i reklamy - mówi Mateusz Wójtowicz, senior Consultant w Hays Poland.

- W 2013 roku na rynku spożywczym w Polsce mieliśmy do czynienia ze stagnacją, o czym świadczyć mogła dynamika wzrostu wynosząca poniżej 2%. Rynek ten na koniec ubiegłego roku osiągnął wartość 234 mld złotych. Zastana dynamika wzrostu wpłynęła w znaczącym stopniu na charakter ruchów kadrowych dokonujących się w obrębie organizmów marketingowo-sprzedażowych firm reprezentujących sektor FMCG - dodaje.

- I tak okazało się, że marketing już nie musi być efektowny, a powinien być bardziej efektywny. Wynikiem tej dewizy jest przeniesienie znacznej części budżetów marketingowych w stronę kanałów i narzędzi, które gwarantują stosunkowo wysoką stopę zwrotu z poniesionej inwestycji - mówi również.

Dodaje, że idąc tym tokiem myślenia, producenci z branży FMCG optymalizując swoje budżety zdecydowali się przenieść swoją uwagę na komunikację w punkcie sprzedaży, gdyż to tam dokonywanych jest aż 70% decyzji zakupowych.

- Wynikiem tego jest dość znaczny popyt na wysokiej klasy specjalistów z obszaru shopper marketingu, którzy w swoje DNA wpisaną mają konieczność rozróżnienia pomiędzy konsumentem, a shopperem (osobą faktycznie dokonującą zakupu) i zrodzenia u klienta konkretnej decyzji zakupu w pobliżu danego produktu - mówi.

Według Wójtowicza kolejnym przykładem zwrócenia się w stronę efektywnych kosztowo form komunikacji z konsumentem jest przeniesienie znacznej części wydatków na reklamę do internetu. Można tutaj w łatwy sposób zmierzyć efekty prowadzonych kampanii, a co najważniejsze internetowe formy reklamy są precyzyjnie ukierunkowane, dzięki czemu trafiają bezpośrednio do osób nimi zainteresowanych. Rynek reklamy internetowej osiągnął wartość 2,4 mld zł rosnąc rok do roku nieco ponad 10%. Sprawia to, że internet jest na pozycji medium mającego 1/5 udziału w polskim torcie reklamowym.

- Z naszej perspektywy klarownie widać, że firmy stawiają na e-marketing, co determinuje duży, bo aż 40% przyrost ofert o pracę w tym obszarze rok do roku. Widoczne jest zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się m.in. tematyką marketingu w wyszukiwarkach internetowych - SEM i SEO, e-mail marketingiem czy komunikacją w obszarze mediów społecznościowych. W stosunku do analogicznego okresu w 2013 roku spadło natomiast znacząco, bo prawie o 30% zapotrzebowanie na specjalistów do spraw marketingu bezpośredniego - mówi Wójtowicz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 641) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.