Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Będzie rósł popyt na specjalistów sprzedaży i e-marketingu w branży spożywczej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-08-2014, 19:21

W Polsce, szczególnie w takich branżach jak FMCG, wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów w obszarach sprzedaży i marketingu. Firmy coraz mocniej stawiają na e-marketing. Nabierają na znaczeniu kanały e-commerce i m-commerce, co przekładać będzie się na wzmożony popyt na kandydatów z doświadczeniem w tym obszarze. Relatywnie dużą liczbę ofert pracy we wspomnianych obszarach generować będą firmy zajmujące się sprzedażą produktów spożywczych - ocenia Mateusz Wójtowicz, senior Consultant w firmie Hays Poland.

- O bieżącej sytuacji na rynku pracy w obszarze Sales & Marketing opowiem z perspektywy dwóch sektorów, które stanowią ważny trzon specjalizacji Sprzedaż i Marketing General, której jestem liderem - mowa tutaj o branży dóbr szybko-zbywalnych oraz mediów i reklamy - mówi Mateusz Wójtowicz, senior Consultant w Hays Poland.

- W 2013 roku na rynku spożywczym w Polsce mieliśmy do czynienia ze stagnacją, o czym świadczyć mogła dynamika wzrostu wynosząca poniżej 2%. Rynek ten na koniec ubiegłego roku osiągnął wartość 234 mld złotych. Zastana dynamika wzrostu wpłynęła w znaczącym stopniu na charakter ruchów kadrowych dokonujących się w obrębie organizmów marketingowo-sprzedażowych firm reprezentujących sektor FMCG - dodaje.

- I tak okazało się, że marketing już nie musi być efektowny, a powinien być bardziej efektywny. Wynikiem tej dewizy jest przeniesienie znacznej części budżetów marketingowych w stronę kanałów i narzędzi, które gwarantują stosunkowo wysoką stopę zwrotu z poniesionej inwestycji - mówi również.

Dodaje, że idąc tym tokiem myślenia, producenci z branży FMCG optymalizując swoje budżety zdecydowali się przenieść swoją uwagę na komunikację w punkcie sprzedaży, gdyż to tam dokonywanych jest aż 70% decyzji zakupowych.

- Wynikiem tego jest dość znaczny popyt na wysokiej klasy specjalistów z obszaru shopper marketingu, którzy w swoje DNA wpisaną mają konieczność rozróżnienia pomiędzy konsumentem, a shopperem (osobą faktycznie dokonującą zakupu) i zrodzenia u klienta konkretnej decyzji zakupu w pobliżu danego produktu - mówi.

Według Wójtowicza kolejnym przykładem zwrócenia się w stronę efektywnych kosztowo form komunikacji z konsumentem jest przeniesienie znacznej części wydatków na reklamę do internetu. Można tutaj w łatwy sposób zmierzyć efekty prowadzonych kampanii, a co najważniejsze internetowe formy reklamy są precyzyjnie ukierunkowane, dzięki czemu trafiają bezpośrednio do osób nimi zainteresowanych. Rynek reklamy internetowej osiągnął wartość 2,4 mld zł rosnąc rok do roku nieco ponad 10%. Sprawia to, że internet jest na pozycji medium mającego 1/5 udziału w polskim torcie reklamowym.

- Z naszej perspektywy klarownie widać, że firmy stawiają na e-marketing, co determinuje duży, bo aż 40% przyrost ofert o pracę w tym obszarze rok do roku. Widoczne jest zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się m.in. tematyką marketingu w wyszukiwarkach internetowych - SEM i SEO, e-mail marketingiem czy komunikacją w obszarze mediów społecznościowych. W stosunku do analogicznego okresu w 2013 roku spadło natomiast znacząco, bo prawie o 30% zapotrzebowanie na specjalistów do spraw marketingu bezpośredniego - mówi Wójtowicz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH