Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

BGŻ BNP Paribas o zmianach preferencji Polaków w konsumpcji żywności

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2016, 14:30
BGŻ BNP Paribas o zmianach preferencji Polaków w konsumpcji żywności
Michał Koleśnikow, Bank BGŻ BNP Paribas fot. zelaznastudio.pl

Bank BGŻ BNP Paribas przedstawił swoje prognozy co do trendów w konsumpcji produktów spożywczych w Polsce do 2020 roku. Popyt krajowy na produkty żywnościowe kurczy się od lat i nie jest to niczym nowym, ale producenci mogą sobie poradzić w takim otoczeniu.

Z raportu wynika, że w Polsce spada popyt na owoce, produkty zbożowe, warzywa, ziemniaki czy jaja. Natomiast wzrost popytu będzie obejmował takie kategorie jak mięso, mleko, tłuszcze, cukier oraz ryby.

- Przewidujemy, że konsumpcja, czyli zakupy gospodarstw domowych takich produktów spożywczych jak pieczywo, ziemniaki, mleko płynne oraz owoce mogą w tym okresie spaść, natomiast wzrostów spodziewamy się w konsumpcji mięsa i wędlin wysokogatunkowych, ryb, makaronu i czekolady – mówi Michał Koleśnikow, p.o. dyrektora departamentu analiz ekonomicznych, sektorowych i rynków rolnych BGŻ BNP Paribas .

Zaznacza jednak, że łączne spożycie podstawowych kategorii żywności spada w mniejszym stopniu niż zakupy gospodarstw domowych. Warto wiedzieć, że Polacy np. ograniczają spożycie kalorii i obecne spożycie jest już bliskie zaleceniom, czyli 2500 kcal dla mężczyzn i 2000 kcal dla kobiet. Dodatkowo warto uwzględnić też rosnącą konsumpcję poza domem.

- Być może pomysłem biznesowym jest nastawienie się na rosnącą konsumpcję Polaków poza domem i większe przetwórstwo (…) Jest coraz większa szansa dla przetwórstwa, ponieważ coraz mniej pieczemy czy gotujemy w domu – mówi Michał Koleśnikow.

- Wzrosty będą postępowały w segmencie HoReCa i nawet przy spadku całego rynku produktów żywnościowych, ten segment będzie rósł, ponieważ utrzymujący się trend wzrostu wydatków na hotele i restauracje oznacza perspektywę wzrostu tego rynku – dodaje.

Warto zwrócić uwagę na to, że dla konsumentów kryteriami wyboru produktów jest m.in. cena, pochodzenie produktu - czy jest to produkt polski czy nie, a także jakość.

- Cena i jej wzrost wpływa zwykle negatywnie na popyt, ale również wzrost dochodów społeczeństwa często prowadzi do spadku zakupów podstawowych artykułów – mówi Michał Koleśnikow.

- Ze wzrostem dochodów wiąże się wzrost spożycia takich produktów jak mięso, ryby, owoce, czekolada, a szczególnie silny w przypadku wędlin wysokogatunkowych i soków owocowych – dodaje.

- Na tle wzrostu dochodów spada spożycie cukru, jaj, mąki, ziemniaków, mleka, olejów i tłuszczów czy pieczywa – mówi również analityk BGŻ BNP Paribas.

Dodaje, że Polacy utożsamiają jakość przede wszystkim ze świeżością, ale też z pochodzeniem produktu, czyli z krajowymi produktami wyprodukowanymi w tradycyjny sposób.

Raport BGŻ BNP Paribas „Zmiany preferencji Polaków w zakresie konsumpcji żywności” został przygotowany we współpracy z firmą badawczą GfK.

- Nasz raport jest o rynku krajowym, jednak chcę też podkreślić, że poza naszym krajem szanse dla producentów i dla rynku polskiej żywności są przeogromne – zaznacza Michał Koleśnikow. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.