Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

BGŻ BNP Paribas: Wyniki w I kw. znacząco wzrosły

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2016, 13:04
BGŻ BNP Paribas: Wyniki w I kw. znacząco wzrosły
Tomasz Bogus, prezes zarządu Banku BGŻ BNP Paribas/ fot. BGŻ BNP Paribas

Grupa Kapitałowa Banku BGŻ BNP Paribas wypracowała w I kwartale 2016 r. 435,4 mln zł przychodów ze sprzedaży i 31,3 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 253,7 mln zł i 14,5 mln zł.

Wpływ na wyniki I kwartału miało przede wszystkim zwiększenie skali działania po połączeniu z BNP Paribas Bankiem Polska w kwietniu 2015 roku, a także włączenie w struktury Grupy Kapitałowej w grudniu 2015 roku Sygma Banku Polska. Czynnikiem wpływającym na poziom zysku netto było wprowadzenie od lutego 2016 roku podatku od instytucji finansowych – w I kwartale 2016 r. koszty z tytułu tego podatku dla BGŻ BNP Paribas wyniosły 31,7 mln zł.

– Miniony kwartał oceniam pozytywnie – zmierzamy w kierunku wyznaczonych celów. Kontynuowaliśmy intensywne prace związane z fuzją operacyjną i wdrażaniem jednolitego systemu informatycznego dla całego banku – mówi Tomasz Bogus, prezes zarządu Banku BGŻ BNP Paribas.

Koszty integracji w I kwartale 2016 r. wyniosły 16,3 mln zł wobec 35,6 mln zł poniesionych za 3 pierwsze miesiące ubiegłego roku, przez ówczesny Bank BGŻ. Bieżące koszty integracji zawierają również koszty przygotowań do fuzji prawnej z Sygma Bankiem Polska. 

– Zakładamy, że rejestracja połączenia nastąpi w najbliższych tygodniach, a integracja operacyjna zakończy się w I połowie 2017 roku. Połączenie z Sygmą umocni nasz Bank w obszarze kredytów konsumenckich. Staniemy się też jednym z największych wydawców kart kredytowych w Polsce. To kolejny ważny etap na drodze realizacji naszej strategii, która zakłada m.in. zwiększenie skali działalności  Banku, a jednocześnie wzrost efektywności – dodaje Tomasz Bogus.

Na dynamikę wyników w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku miały wpływ przede wszystkim zrealizowane połączenie Banku BGŻ BNP Paribas oraz włączenie Sygma Banku Polska w struktury Grupy Kapitałowej.

Z końcem I kwartału br. Bank BGŻ BNP Paribas sfinalizował reorganizację sieci sprzedaży. W ramach tego trwającego od stycznia 2015 r. procesu zamknął 117 placówek oraz zakończył współpracę z franczyzobiorcami . Tym samym sieć oddziałów liczy 494 placówki w całym kraju.

Na koniec marca br. Bank BGŻ BNP Paribas obsługiwał ponad 1,67 mln klientów. Łącznie z Sygma Bankiem Polska liczba klientów przekroczyła 2,65 mln.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 468) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.