Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Biznes stawia na bezpieczeństwo IT

Ponad połowa przedstawicieli polskich firm uważa, że bezpieczeństwo teleinformatyczne ma największy wpływ na prowadzony przez nich biznes - wynika z opublikowanego w środę badania Integrated Solutions (IS). Istotne są dla nich także technologie mobilne .

Biznes stawia na bezpieczeństwo IT
fot. Fotolia

Autor: PAP
Data: 08-06-2016, 09:23

Z raportu "Technologie w biznesie" przesłanego PAP Technologie wynika, że najbliższe lata przyniosą wzrost wydatków na systemy ochrony danych. Twórcy dokumentu zwracają uwagę, że firmy w Polsce są świadome ryzyka i chcą je minimalizować, ale nadal ignorują niektóre zagrożenia.

Należące do Orange IS alarmuje, że tylko 4 proc. firm zabezpiecza dane przetwarzane na smartfonach, tabletach czy laptopach, a jedynie 6 proc. kontroluje je za pomocą systemów do zarządzania urządzeniami mobilnymi. Mimo tego większość firm właśnie za pomocą urządzeń mobilnych łączy się z siecią korporacyjną (58 proc.) i systemami korporacyjnymi (55 proc.).

"Kiedy pięć lat temu, w czerwcu ogłaszaliśmy debiut spółki Integrated Solutions, inwestycja w ochronę danych dla wielu firm była tożsama z zakupem oprogramowania antywirusowego lub firewall. Dziś są to zaawansowane platformy, jak Malware Protection czy DDoS Protection, których zadaniem jest troska o środowisko IT na wielu płaszczyznach - od serwera, po sieć korporacyjną i urządzenia końcowe" - podkreśla wiceprezes Orange Polska Mariusz Gaca.

W dokumencie opracowanym przez IS zwrócono też uwagę, że nieco mniejszym zainteresowaniem przedsiębiorców cieszą się na razie technologie internetu rzeczy oraz zaawansowana analityka. IoT (ang. Internet of Things) wyróżniło 9 proc. ankietowanych, a analitykę 10 proc.

"Nasze doświadczenie pokazuje, że polskie firmy podchodzą do inwestycji w innowacje ostrożnie, wdrażając je etapami i adresując w ten sposób konkretne potrzeby. Nie oznacza to jednak, że takie technologie, jak IoT czy big data są polskim firmom zbędne. Wręcz przeciwnie, należy je postrzegać jako perspektywiczne, choć wdrożenia na większą skalę wymagają czasu" - ocenia prezes IS Leszek Hołda.

Według danych IDC, w 2018 roku rynek IoT w Polsce osiągnie wartość 3,1 mld dolarów. Będzie wiązał się z transformacją przemysłu, administracji i gospodarstw domowych. Zdaniem Hołdy aktualne podejście przedsiębiorstw do IoT można porównać do tego, które towarzyszyło pięć lat temu technologii cloud computing.

Według 40 proc. decydentów obecnie cloud computing najlepiej sprawdza się przy wdrożeniach rozwiązań dla centrów danych (ang. data center). Na drugim miejscu znajdują się systemy komunikacyjne (37 proc.) oraz sieciowe (21 proc.).

Badanie przeprowadzono w dniach 19-28 kwietnia podczas ICT Roadshow (w Katowicach, Krakowie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku) na grupie 187 decydentów ze średniej wielkości polskich przedsiębiorstw. Wśród respondentów znalazły się osoby odpowiedzialne za rozwój teleinformatyczny firm, inwestycje i funkcjonowanie działów IT. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

bezpieczeństwo IT RSS ALERT    /    Leszek Hołda RSS ALERT    /    Integrated Solutions RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • artmetic ekonsulting 2016-06-09 22:48:17
    Bezpieczeństwo IT, zabezpieczenia stron: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.23.192.92
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.