REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Biznes z Chinami i Azją opłacalny i w zasięgu każdej firmy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2016, 15:02
Biznes z Chinami i Azją opłacalny i w zasięgu każdej firmy
Piotr Burzyński, prezes firmy Importuj z Nami fot. spółka

Chiny i inne kraje w Azji to coraz atrakcyjniejszy kierunek dla polskich przedsiębiorców. Importerzy mogą obniżyć koszty produkcji zlecając ją poza Unię Europejską, a producenci rozwinąć skalę biznesu dzięki wejściu na rynki zagraniczne. Biznes o globalnym zasięgu może stać się dostępny dla każdej, nawet niewielkiej firmy.

REKLAMA

Kraje azjatyckie są z jednej strony zapleczem produkcyjnym świata, ale z drugiej zaczynają się bogacić (Chiny czy Indie), co oznacza, że tamtejsze rynki otwierają się na wzrost konsumpcji, a przez to przypływ nowych, atrakcyjnych jakościowo towarów i usług.

- Od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania polskich firm importem towarów. Dzięki temu można ominąć pośredników i obniżyć koszty produkcji, która w Azji jest znacznie tańsza niż u nas. Jak łatwo się domyślić, firmy na tym zarabiają – mówi Piotr Burzyński, zajmujący się importem z Chin i prezes firmy Importuj z Nami, założonej w 2011 r. i zajmującej się pośrednictwem w imporcie i eksporcie towarów.

- Podobnie wygląda sytuacja z eksportem. Towar z Polski może być tańszy lub posiadać inne cechy atrakcyjne na danym rynku. Otwieranie się społeczeństw azjatyckich na produkty z Europy, to szansa dla polskich producentów, którzy coraz odważniej podejmują temat eksportu – dodaje.

Według danych GUS dotyczących importu w 2015 roku, największym partnerem Polski w Azji były Chiny zaś Polska była największym partnerem Chin w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednak wartość eksportu polskich produktów do Chin stanowi zaledwie 1 proc. polskiego eksportu ogółem, a jedna z głównych barier tkwi np. w logistyce.

– Aby wejść na chiński rynek polscy przedsiębiorcy muszą pozyskać specjalne uprawnienia. Zaliczają się do nich m.in.: certyfikaty fitosanitarne, świadectwa weterynaryjne oraz China Compulsory Certificate, popularnie nazywany CCC Mark, który jest odpowiednikiem Certyfikatów CE wymaganych na towary sprowadzane do Europy. Polskim firmom trudno jest się odnaleźć w gąszczu wymogów, a do tego dochodzi jeszcze znajomość przepisów handlu międzynarodowego oraz bariera językowa – mówi Witold Strumiński z Kancelarii Prawnej Strumiński Brucko-Stępkowski.

– To sprawia, że dla polskich firm eksport do Chin, czy do innych krajów Azji, jest logistycznym wyzwaniem. Jednak, jak pokazuje praktyka warto go podjąć, bo nasze rodzime produkty cieszą się uznaniem za granicą - dodaje.

Branża spożywcza i przetwórcza zasługuje na szczególną uwagę w eksporcie polskich towarów. Chińczycy chętnie importują od nas produkty mleczarskie, jaja, miód naturalny i pozostałe jadalne produkty pochodzenia zwierzęcego jak również czekoladę i wyroby cukiernicze, a coraz bardziej otwierają się też na inne produkty.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (30 731) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 149)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH