REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Błąd w wynikach ZCh Police. Strata zamiast zysku i zmiana decyzji o dywidendzie

  • wnp.pl
  • Autor: wnp.pl
  • Data: 31-05-2016, 09:34
Błąd w wynikach ZCh Police. Strata zamiast zysku i zmiana decyzji o dywidendzie
Grupa Azoty kupiła senegalską spółkę AIG SA, która posiada koncesje na dostęp do złóż fosforytów i ilmenitów w Senegalu, w 2013 r. fot. za wnp.pl

Police informują o błędzie w wynikach i zmieniają rekomendację w sprawie dywidendy za 2015 r. W ocenie zarządu spółki jednostkowy zysk netto za ubiegły rok powinien być niższy i wynieść 58,9 mln zł, a na poziomie skonsolidowanym strata netto wyniosła 71,7 mln zł wobec opublikowanych 164,8 mln zł zysku.

REKLAMA

Na posiedzeniu w dniu 30 maja 2016 roku zarząd chemicznej spółki stwierdził, że opublikowane 11 marca 2016 roku jednostkowe sprawozdanie finansowe i skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy kapitałowej dotknięte są błędem o charakterze istotnym, którego źródłem jest prezentacja zawyżonej wartości aktywów spółki zależnej African Investment Group S.A. związanych z afrykańskimi złożami fosforytów, a w konsekwencji zawyżonej wartości udziałów w ww. spółce zależnej i należności przysługujących od tejże spółki - czytamy w komunikacie ZCh Police.

Przypomnijmy, że w marcu chemiczna firma informowała o osiągnięciu w ubiegłym roku prawie 165 mln zysku netto i niespełna 300 mln wypracowanej nadwyżki pieniężnej. 

Teraz zarząd spółki określił wpływ stwierdzonych błędów na dane, które zostały zaprezentowane w przyjętych i opublikowanych sprawozdaniach, poprzez określenie wartości, które powinny były być zaprezentowane na dzień 31 grudnia 2015 roku, gdyby błąd nie miał miejsca.

W konsekwencji - w ocenie zarządu - zysk netto prezentowany w sprawozdaniu jednostkowym spółki za 2015 rok w rzeczywistości winien był przybrać niższą wartość 58,9 mln zł, zaś wynik finansowy netto prezentowany w sprawozdaniu skonsolidowanym za 2015 rok - niższą wartość tj. stratę netto w kwocie 71,6 mln zł.

Spółka podkreśliła, że podstawą prezentowanych zmienionych danych są dokumenty i decyzje, które były dostępne w spółce na dzień 31 grudnia 2015 roku.

"W ocenie zarządu, sprawozdania finansowe jak i sprawozdania z działalności zarządu za 2015 rok powinny w sposób rzetelny i rzeczowy przedstawiać sytuację spółki zależnej w Senegalu, tak aby akcjonariusze, inwestorzy i pozostałe otoczenie biznesowe dysponowali równym dostępem do informacji. Zarząd Spółki poprzez opublikowanie zaistniałego błędu wyjaśnia, iż w roku 2015 spółka zależna African Investment Group z siedzibą w Senegalu nie wydobywała fosforytów z własnych złóż, a jedynie pośredniczyła w zakupach surowca od podmiotów trzecich z Afryki. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt, iż złoże "Lam Lam" zostało wyczerpane już w roku 2014, a ilości wydobytego surowca były znacząco niższe niż wstępnie szacowano" - napisano w komunikacie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH