Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Blisko 80 % polskich eksporterów z sektora MŚP generuje przychody z e-commerce

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 14-02-2017, 15:53
Blisko 80 % polskich eksporterów z sektora MŚP generuje przychody z e-commerce
fot. FedEx

Według FedEx SME Export Report, zdecydowana większość polskich firm-eksporterów z sektora MŚP generuje przychody dzięki gospodarce cyfrowej. 81% z nich wskazuje również na ważną rolę firm logistycznych, które pomagają im w ekspansji na nowe rynki. – czytamy w FedEx SME Export Report.

 -Raport FedEx pokazał, że małe i średnie przedsiębiorstwa są świadome tego, w jaki sposób eksport przyczynia się do wzrostu ich przychodów. Segment e-commerce pełni w tym kluczową rolę. Połączenie fizycznych i cyfrowych kanałów sprawiło, że świat stał się jeszcze bardziej otwarty, a możliwości eksportowych jest więcej. To z kolei przyczynia się zarówno do wzrostu przychodów MŚP, jak i większej konkurencyjności w skali globalnej. – mówi David Binks, prezes FedEx Express Europe i dyrektor generalny TNT.

Z badania FedEx SME Export Report wynika, że co czwarta badana firma odnotowała w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrost przychodów pochodzących z eksportu. Głównym, regionalnym partnerem handlowym polskich firm z sektora MŚP pozostają Niemcy – wskazało na nie 70% badanych. Na drugim miejscu uplasowały się Czechy (38%), a podium zamyka Francja z 34% wskazań. Te same kraje są również postrzegane jako główni konkurenci w handlu regionalnym. Do głównych kierunków w handlu zagranicznym należą również Wielka Brytania, Holandia, Włochy i Węgry. Polskie firmy zostały uznane za największą konkurencję przez Belgów.

Z kolei 35% firm, które wzięły udział w badaniu, eksportuje swoje towary poza Europę. Wśród tych kierunków eksportowych polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP dominują Azja (17% wskazań), Środkowy Wschód (16%) oraz Ameryka Północna (14%). 8% firm wysyła swoje towary na rynki afrykańskie, 6% - do Ameryki Południowej, a tylko 5% handluje z krajami Azji Pacyficznej.

Z badania FedEx SME Export Report wynika, że e-commerce odpowiada za 30% przychodów polskich firm-eksporterów z sektora MŚP. Ponad 28% badanych firm zadeklarowało, że w ostatnim czasie ich przychody w sektorze e-commerce wzrosły, prawie co czwarta (24%) wzrost ten przewiduje w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

75% ankietowanych firm uzyskuje przychody z działalności m-commerce. Odpowiadają one średnio za 18% całkowitego przychodu. 23% firm działających w tym segmencie zadeklarowało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ich przychody z tytułu m-commerce wrosły, 11% - że spadły. Wzrost w najbliższym czasie przewiduje ok. 25% firm. Przedsiębiorcy wskazują, że wzrosty te wynikają z oczekiwań konsumentów, którzy preferują zakupy właśnie poprzez urządzenia mobilne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 398) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH