Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bliżej kompromisu ws. regulacji dot. samochodów dostawczych

  • Autor: PAP
  • Data: 19-09-2017, 13:52
Bliżej kompromisu ws. regulacji dot. samochodów dostawczych
fot. shutterstock

Estońska prezydencja UE przygotowuje dla państw członkowskich propozycje kompromisu ws. regulacji dotyczących firm przewozowych posługujących się samochodami dostawczymi do 3,5 tony. W sprawie większych, ciężarowych aut na przełom na razie się nie zanosi.

Chodzi o przedstawioną przez Komisję Europejską pod koniec maja propozycję unijnych przepisów dotyczącą funkcjonowania rynku transportowego w Europie. Sprawa wywołuje od dłuższego czasu kontrowersje i podziały wśród państw członkowskich.

Jeszcze przed wyjściem z inicjatywą przez Brukselę Francja i Niemcy, a później także Austria, wprowadziły swoje krajowe przepisy nakładające na przewoźników w transporcie międzynarodowym obowiązek stosowania wobec kierowców płacy minimalnej. Ruch ten oprotestowali przewoźnicy z naszego regionu, bojąc się utraty przewagi konkurencyjnej wobec zachodnich firm.

Projekt KE, który przewiduje zobligowanie przedsiębiorstw transportowych do stosowania płacy minimalnej dla kierowców samochodów ciężarowych wykonujących przewozy międzynarodowe, został skrytykowany przez Polskę i szereg innych krajów naszego regionu. Propozycja ta przewiduje, że płaca minimalna miałaby być stosowana, jeśli kierowca spędzi więcej niż trzy dni w miesiącu w danym kraju (za granicą).

Jak poinformowały PAP źródła dyplomatyczne z estońskiej prezydencji, właśnie zakończyła się pierwsza tura rozmów w tej sprawie. "Jeśli chodzi o stanowiska państw członkowskich, to nic się nie zmieniło" - powiedział dyplomata, wskazując na pat w dyskusjach. Ze względu na znaczne różnice i poważne interesy atmosfera rozmów w tej sprawie jest - jak mówią dyplomaci - "napięta".

Estończycy, którzy będą przewodzić UE do końca tego roku, nie mają nawet w planach podejścia do kompromisu w tej sprawie. Z punktu widzenia naszych firm to nienajgorsza informacja, bo im dłużej nie będzie restrykcji, które utrudnią im funkcjonowanie na Zachodzie, tym lepiej (choć branża obawia się też sytuacji niepewności regulacyjnej).

Inaczej wygląda sprawa, jeśli chodzi o propozycje przepisów dotyczących firm zajmujących się przewozem mniejszymi samochodami, do 3,5 tony. Kompromis, jaki wypracowuje prezydencja, zmierza - według źródeł - do tego, by kraje unijne same decydowały o regułach dla tego rynku. Wyjątek miałby dotyczyć przedsiębiorstw, które funkcjonują również poza obrębem swojego państwa. Wówczas potrzebna byłaby unijna licencja.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH