Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bloger kulinarny to dziś prawdziwy lider opinii

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-10-2017, 12:22
Bloger kulinarny to dziś prawdziwy lider opinii
Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe

Jedzenie to jedna z podstawowych potrzeb człowieka, a gotowanie ma na celu zaspokajanie tej konieczności. - Jednak dzisiaj przygotowywanie posiłków to już nie tylko antidotum na głód. Dla wielu gotowanie stało się sposobem na samorealizację, zarabianie pieniędzy i metodą wyrażania siebie. Mowa oczywiście o blogerach kulinarnych. Ich internetowe dzienniki stały się idealnym narzędziem marketingu mediów społecznościowych - zapewnia Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries, w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl.

Spośród wszystkich grup tematycznych to właśnie blogi kulinarne cieszą się największą popularnością. Według badań każdego miesiąca aż 9 milionów osób poszukuje przepisów w internecie i ponad 2 mln ludzi regularnie odwiedza blogi o tematyce kulinarnej.

- Wirtualne książki kucharskie dostarczają prostych i przejrzystych wskazówek pozwalających przygotować nawet najbardziej finezyjne potrawy. Jeśli oprócz zdjęć przepis na blogu wzbogacony jest dodatkowo filmem instruktażowym gotowanie staje się dla czytelnika jeszcze łatwiejsze - dodaje Michał Maciejewski.

Ciekawostką jest to, że tylko 5 proc. blogerów kulinarnych posiada wykształcenie związane z gotowaniem lub żywieniem, a mimo to zarówno dzienników kulinarnych jak i ich odbiorców stale przybywa. Panująca moda na zdrowy styl odżywiania, unikanie glutenu, ograniczenie cukru w diecie, wegetarianizm powoduje, że zainteresowanie gotowaniem staje się masowym hobby.

- Nawet kilkaset tysięcy unikalnych użytkowników – takimi zasięgami mogą pochwalić się czołowi blogerzy kulinarni w Polsce, a kilka pozytywnych słów o produkcie spożywczym bądź sprzęcie kuchennym często wystarcza, aby kampania marketingowa z ich udziałem odniosła spektakularny sukces - dodaje Michał Maciejewski.

Dlaczego coraz częściej zamiast tej tradycyjnej, wybieramy internetową książkę kucharską?

Zaufanie konsumentów do tradycyjnych mediów maleje. Zjawisko push marketingu, czyli ,,popychanie’’ produktów wprost w nasze ręce zaczęło nas irytować. Agresywne reklamy są wszędzie. Ogromne bilbordy na budynkach, sponsorowane audycje radiowe, programy telewizyjne z nachalnym lokowaniem produktów. Reklamy w prasie, plakaty, banery, ulotki – jesteśmy tym przesiąknięci. Teraz to my chcemy mieć wpływ na nasze decyzje zakupowe. Sami chcemy wyszukiwać interesujące nas treści (tzw. pull marketing). Tak właśnie jest w przypadku jakiegoś produktu żywnościowego, czy przepisu kulinarnego. Aby znaleźć ciekawą propozycję na danie - zamiast tradycyjnych książek kucharskich coraz chętniej korzystamy z wyszukiwarek internetowych - wylicza ekspert Pitted Cherries.

Oczywiście na pierwszych stronach z wynikami ukazują się kulinarne blogi. Najczęściej korzystamy z nich okazjonalnie, np. w święta lub gdy chcemy zaskoczyć znajomych finezyjną potrawą. Poszukujemy w nich nowych, ciekawych, ale także tych sprawdzonych przepisów. Czerpiemy z blogów inspirację, zaglądamy na nie dla przyjemności i rozrywki.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 465) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.