Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bogucki: MRiRW kończy prace nad kompleksową strategią promocji polskiej żywności

  • Autor: Paulina Mroziak, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2017, 14:15
Bogucki: MRiRW kończy prace nad kompleksową strategią promocji polskiej żywności
Jacek Bogucki, wiceminister rolnictwa, fot. PTWP

- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi kończy właśnie prace nad kompleksową strategią promocji polskiej żywności. Będzie to dokument, który przekażemy do konsultacji i uwzględnimy postulaty przedsiębiorstw i organizacji rolniczych. Chcielibyśmy w tym dokumencie odpowiedzieć na pytania jak jeszcze bardziej efektywnie wspierać promocję polskiej żywności. I nie tylko jakie rynki zdobywać, ale jakimi jeszcze metodami można zwiększyć eksport - zapowiada w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Jacek Bogucki, sekretarz stanu w MRiRW.

- Chcemy postawić na promocję wspólnych marek, takich jak polski drób, polskie jabłka czy polskie mleko, a nie producentów poszczególnych marek - podkreśla Jacek Bogucki w rozmowie z portalspozywczy.pl.

Polska jest dużym eksporterem surowców i produktów mało przetworzonych. 

- Trudno jest polskim eksporterom zdobywać rynki używając własnej marki, która na ogół nie jest tak rozpoznawalna. Jest miejsce w obrocie produktami rolno-spożywczymi na obrót surowcami, ponieważ czasami lepiej jest przewozić półprodukty i na miejscu wytwarzać gotową żywność. Ale na pewno największą wartość dodaną osiąga się przy sprzedaży produktów końcowych. Tutaj wiele jest do zrobienia - wyjaśnia wiceminister Bogucki.

Jednak - jego zdaniem - widać wiele pozytywnych zmian na tym polu. - Mamy coraz więcej silnych polskich przedsiębiorstw. Bardzo wspieramy ujętą w Strategii na Rzecz odpowiedzialnego Rozwoju promocję marki "Polska". Czasami nie jesteśmy w stanie konkurować poszczególnymi produktami z międzynarodowymi koncernami. Po to właśnie potrzebna jest silna wspólna marka polskiej żywności. Musimy tylko wykazać, że jakość polskich produktów jest lepsza niż przyjęte standardy na rynkach międzynarodowych - dodaje.

- Jest duże zainteresowanie naturalną, wysokojakościową czy nawet ekologiczną żywnością na wielu atrakcyjnych rynkach. Jednak podbicie ich wymaga wielu kosztownych działań promocyjnych. Kierujemy wsparcie dla branży w tej promocji. Chcemy, aby firmy uczestniczyły w targach zagranicznych i misjach wystawiając się na jednym narodowym stoisku - podkreśla Jacek Bogucki.

Jego zdaniem, innowacyjność w branży rolno-spożywczej to szumne hasło, choć wcale nie jest prosto wykreować coś, czego jeszcze na rynku nie ma. Ale mamy przykłady przedsiębiorstw, które rozwijają się bardzo dynamicznie i kreują nowe trendy. - Cieszy mnie to, że są przypadki, że polski kapitał odkupuje tradycyjne polskie marki od zagranicznych inwestorów - podsumowuje wiceminister.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 022) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH