Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bogucki: MRiRW kończy prace nad kompleksową strategią promocji polskiej żywności

  • Autor: Paulina Mroziak, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-03-2017, 14:15
Bogucki: MRiRW kończy prace nad kompleksową strategią promocji polskiej żywności
Jacek Bogucki, wiceminister rolnictwa, fot. PTWP

- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi kończy właśnie prace nad kompleksową strategią promocji polskiej żywności. Będzie to dokument, który przekażemy do konsultacji i uwzględnimy postulaty przedsiębiorstw i organizacji rolniczych. Chcielibyśmy w tym dokumencie odpowiedzieć na pytania jak jeszcze bardziej efektywnie wspierać promocję polskiej żywności. I nie tylko jakie rynki zdobywać, ale jakimi jeszcze metodami można zwiększyć eksport - zapowiada w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Jacek Bogucki, sekretarz stanu w MRiRW.

- Chcemy postawić na promocję wspólnych marek, takich jak polski drób, polskie jabłka czy polskie mleko, a nie producentów poszczególnych marek - podkreśla Jacek Bogucki w rozmowie z portalspozywczy.pl.

Polska jest dużym eksporterem surowców i produktów mało przetworzonych. 

- Trudno jest polskim eksporterom zdobywać rynki używając własnej marki, która na ogół nie jest tak rozpoznawalna. Jest miejsce w obrocie produktami rolno-spożywczymi na obrót surowcami, ponieważ czasami lepiej jest przewozić półprodukty i na miejscu wytwarzać gotową żywność. Ale na pewno największą wartość dodaną osiąga się przy sprzedaży produktów końcowych. Tutaj wiele jest do zrobienia - wyjaśnia wiceminister Bogucki.

Jednak - jego zdaniem - widać wiele pozytywnych zmian na tym polu. - Mamy coraz więcej silnych polskich przedsiębiorstw. Bardzo wspieramy ujętą w Strategii na Rzecz odpowiedzialnego Rozwoju promocję marki "Polska". Czasami nie jesteśmy w stanie konkurować poszczególnymi produktami z międzynarodowymi koncernami. Po to właśnie potrzebna jest silna wspólna marka polskiej żywności. Musimy tylko wykazać, że jakość polskich produktów jest lepsza niż przyjęte standardy na rynkach międzynarodowych - dodaje.

- Jest duże zainteresowanie naturalną, wysokojakościową czy nawet ekologiczną żywnością na wielu atrakcyjnych rynkach. Jednak podbicie ich wymaga wielu kosztownych działań promocyjnych. Kierujemy wsparcie dla branży w tej promocji. Chcemy, aby firmy uczestniczyły w targach zagranicznych i misjach wystawiając się na jednym narodowym stoisku - podkreśla Jacek Bogucki.

Jego zdaniem, innowacyjność w branży rolno-spożywczej to szumne hasło, choć wcale nie jest prosto wykreować coś, czego jeszcze na rynku nie ma. Ale mamy przykłady przedsiębiorstw, które rozwijają się bardzo dynamicznie i kreują nowe trendy. - Cieszy mnie to, że są przypadki, że polski kapitał odkupuje tradycyjne polskie marki od zagranicznych inwestorów - podsumowuje wiceminister.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 243) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH