Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

BPCC: Wejście do Wielkiej Brytanii powinno poprzedzić przygotowanie marketingowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 29-11-2012, 10:50
BPCC: Wejście do Wielkiej Brytanii powinno poprzedzić przygotowanie marketingowe
Według danych brytyjskich, w 2011 roku import żywności z Polski do Wielkiej Brytanii wyniósł 819 mln funtów

Wielka Brytania to bardzo konkurencyjny rynek. Trzeba znaleźć na nim swoją niszę i być dobrze przygotowanym z punktu widzenia marketingu. Z drugiej strony, Wielka Brytania jest jednym z najbardziej przyjaznych miejsc na świecie dla działalności biznesowej - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Michał Dembiński, dyrektor programowy British Polish Chamber of Commerce.

- Jeżeli ktoś chce z Wielkiej Brytanii importować żywność do Polski to musi przejść przez szereg barier, na przykład inspekcje sanitarne i weterynaryjne. Natomiast w odwrotną stronę sytuacja wygląda już zupełnie inaczej - Wielka Brytania jest jednym z najłatwiejszych miejsc na świecie aby robić biznes. Nie ma takich obciążeń i barier biurokratycznych jak np. w Hiszpanii czy Francji - mówi Michał Dembiński.

Przyznaje on, że jest to bardzo konkurencyjny rynek, dlatego trzeba znaleźć na nim swoją niszę. Należy być także dobrze przygotowanym z punktu widzenia marketingu.

- Działają tu firmy konsultingowe, które doradzają, jak opakować i jak reklamować dany produkt. Warto dotrzeć do takich firm, jeśli polski eksporter chce, by jego produkt został dostrzeżony na rynku brytyjskim - mówi Michał Dembiński.

Jego zdaniem, pozwoli to uniknąć wielu błędów. - Są ogromne różnice w grafice opakowania - upodobaniach konsumenckich związanych z kolorami czy z tym, jak się fotografuje żywność - tłumaczy.

Podkreśla, że widoczny jest ogromny wzrost importu żywności z Polski. Według danych brytyjskich, na które się powołuje, w 2011 roku import ten wyniósł 819 mln funtów, podczas gdy w 2007 roku wynosiła 388 mln funtów. - To bardzo wysoka dynamika w porównaniu do innych kategorii - ocenia dyrektor programowy BPCC.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 259) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH