Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Biznes i technologie

Bramidan: Wykorzystanie danych oraz automatyzacja pomagają w zarządzaniu odpadami opakowaniowymi

Każda dostawa do sklepu to rosnąca ilość zużytych opakowań, dlatego poprawa logistyki, wykorzystanie danych oraz automatyzacja to trendy, które w handlu będą przynosiły wiele korzyści. Belownice mogą pomóc w utrzymaniu porządku w sklepie, niezależnie od ilości odpadów opakowaniowych, a dzięki możliwościom informatyki procesy związane z odpadami można optymalizować jeszcze szybciej i skuteczniej - mówi Rafał Sukiennik, Country Manager, Bramidan A/S.

Bramidan: Wykorzystanie danych oraz automatyzacja pomagają w zarządzaniu odpadami opakowaniowymi
fot. shuterstock
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 04-02-2020, 13:30

Niezależnie od wielkości sklepu, odpady opakowaniowe to duży problem. Jednym z rozwiązań jest prasowanie, które znacząco zmniejsza objętość, nawet o 90%. Nasza firma produkuje belownice, które kompaktują odpady (karton, folia) w sprasowane bele - wyjaśnia Rafał Sukiennik.

Aby dobrać odpowiednie urządzenie trzeba znać specyfikę branży. Jednym z istotnych elementów jest wielkość miejsca przeznaczonego na odpady. Na zapleczach często tego miejsca jest mało. Dlatego też sklepy wybierają kompaktowe belownice (B3, B4, B5W), które nie zajmują cennej powierzchni. Jeśli na przykład sklep ma dużo odpadów wielkogabarytowych, to aby ułatwić ich wrzucanie do maszyny, często wybiera większą belownicę – model B5W, a jeśli dodatkowo chce zoptymalizować przestrzeń np. zwiększając przepustowość ciągów komunikacyjnych to może wybrać model B5W z drzwiami odsuwanymi do góry. Taka konstrukcja drzwi ułatwia załadunek odpadów z obydwu stron urządzenia, a także ogranicza ilość miejsca wymaganego do obsługi - wskazuje przedstawiciel Bramidan.

Warto pamiętać, że rozwiązania dedykowane do sieci handlowych muszą uwzględniać specyfikę pracy. Tak więc prosta obsługa i lekka bela (ok. 30 kg dla modeli B3 i B4), którą pracownicy sklepu mogą łatwo przetransportować to równie ważna kwestia. Do mniejszych belownic dołączony jest wózek do przewozu wytworzonych bel. Każdy przestój w pracy belownicy powoduje szybki przyrost ilości odpadów, które w błyskawicznym tempie zapełniają zaplecze. Warto więc polegać na sprawdzonych maszynach, a w razie usterki mieć pewność sprawnej obsługi serwisowej. Zależy nam aby w sklepach pracowały urządzenia dobrze dopasowane do potrzeb placówki, dlatego zapewniamy bezpłatne testy, podczas których sklep może sprawdzić dane rozwiązanie - zauważa Rafał Sukiennik.

- Z sektorem handlu detalicznego pracujemy od wielu lat, praktycznie na całym świecie i obserwujemy coraz szersze zainteresowanie zastosowaniem nowych technologii. Dlatego oprócz udoskonalania naszych maszyn wprowadzamy na rynek również rozwiązania informatyczne wspomagające zarządzanie flotą urządzeń oraz pozwalające wykorzystywać gromadzone dane z ich użytkowania. Belownice pracujące w sklepach mogą być wyposażone w system BRA-IN (Bramidan Intelligent Monitoring Solution). Dzięki modemowi i karcie SIM, zainstalowanej w urządzeniu, BRA-IN pozwala na stałe połączenie on-line z maszyną. Użytkownik ma dostęp do danych takich jak: ilość wykonanych bel, poziom napełnienia maszyny oraz potrzeby eksploatacyjne i serwisowe. System ułatwia i pozwala zautomatyzować również planowanie transportu i odbiór gotowych bel, co jest szczególnie istotne przy ograniczonej przestrzeni w sklepie. Dzięki BRA-IN osoba odpowiedzialna za zarządzanie odpadami może obserwować pracę wszystkich urządzeń zlokalizowanych w wielu sklepach - mówi manager.

więcej informacji:

Bramidan RSS ALERT    /    belownice RSS ALERT    /    odpady opakowaniowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.183.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.