REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Branża e-handlu napędza rozwój logistyki i transportu

  • Autor: pr
  • Data: 27-03-2015, 11:04
Branża e-handlu napędza rozwój logistyki i transportu

Rozwój handlu internetowego doprowadził do intensyfikacji usług transportowych w branży TSL. Coraz więcej osób korzysta z transakcji internetowych, przez co zwiększa się popyt na tego typu usługi.

REKLAMA

Wzrasta liczba konsumentów, którzy zaopatrują się w sieci w towary i produkty, poprzez urządzenia mobilne. Użytkownicy e-handlu oraz m-handlu w odpowiedzi na pytanie, dlaczego decydują się na ten typ transakcji, odpowiadają, że jest on dla nich wygodniejszy. Komfort związany jest nie tylko z procesem zakupowym, ale również logistycznym. Kupujący oczekuje towaru dobrej jakości, w korzystnej cenie i błyskawicznie dostarczonego.

Rynek e-handlu rozwija się bardzo dynamicznie, o czym świadczy fakt, że coraz więcej tradycyjnych sieci handlowych zwiększa swoją ofertę o sprzedaż przez internet. Usługi logistyczne w e-commerce nie sprowadzają się tylko do przygotowania przesyłki. Proces ten to wprowadzenie do systemu, dostarczenie do miejsca składowania, obsługa zwrotów, reklamacji, czasem również komunikacja z klientem, który na każdym etapie chciałby mieć pełną wiedzę o miejscu, gdzie znajduje się jego towar.

Firmy logistyczne dążą do pełnej specjalizacji oferowanych usług. Wprowadzenie rozwiązań informatycznych czy aplikacji mobilnych, które dążą do optymalizacji procesu, są już obowiązującym standardem. Wraz z coraz to większym popytem na te usługi i wymaganiami klientów, branża logistyki i transportu rozwija się wprost proporcjonalnie do e-handlu. Wymagający odbiorcy i zleceniodawcy, mobilizują operatorów logistycznych do poszukiwań nowych metod na wyróżnienie się na rynku. Najczęściej wybieranym sposobem, jest optymalizacja procesu dostawy. Przedsiębiorcy wykorzystują w tym celu właśnie aplikacje oraz technologie mobilne.

- Obecna sytuacja jest sygnałem dla logistyki do ciągłej pracy nad wyeliminowaniem ograniczeń, a dla sprzedających nad wprowadzeniem bezpłatnej dostawy, dbając o przejrzystą procedurę zwrotów - doradza Sławomir Woźniak, dyrektor sprzedaży SOOT.pl. I dodaje: - Rynek e-commerce wprowadził potrzebę ciągłej mobilności. Pracownicy każdego szczebla, muszą mieć dostęp do pełnych informacji na temat bieżących zamówień, ponieważ również odbiorca chce posiadać bardzo szczegółowe informacje o realizacji swojego zamówienia.

Potwierdzają to badania UPS Pulse of the Online Shopper, w których 52 proc. respondentów odpowiedziało, że lepsza dla nich byłaby informacja o przewidywanej dacie dostawy, niż ogólnikowo podana liczba dni, które zajmie dostarczenie produktu. Bardzo wysoki odsetek, bo prawie 60 proc. kupujących, przerwało kiedyś zakupy ze względu na długi czas dostawy lub brak informacji o niej. Istotną kwestią dla użytkownika nadal jest bezpłatny transport, który może wpłynąć na ostateczne decyzje zakupowe. 67 proc. ankietowanych zadeklarowało, że byłoby w stanie zaczekać do 13 dni dłużej, gdyby możliwy był wybór bezpłatnej przesyłki na terenie kraju.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH