Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Branża spożywcza gra z konsumentami w grę, z której nikt nie jest zadowolony - Wywiad

Z przedstawicielami firmy Hortimex: prezesem Mateuszem Kowalewskim oraz Lidią Ugorską, technologiem żywności, porozmawialiśmy o „chemii” w żywności, a także o najbardziej rozpowszechnionych mitach na temat składu, jakości oraz szkodliwości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku.

Branża spożywcza gra z konsumentami w grę, z której nikt nie jest zadowolony - Wywiad
Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex; fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 25-08-2017, 16:30

Słowo wstępne od autora: Na łamach Portalspozywczy.pl 2008 roku piszemy o branży spożywczej i rynku żywności w Polsce. Z naszymi treściami docieramy nie tylko do producentów żywności, ale i konsumentów, którymi jesteśmy przecież wszyscy. Problem polega na tym, że dzisiejszy konsument znajduje się z jednej strony w zasięgu przekazu marketingowego kreowanego przez producentów, a z drugiej strony oddziałują na niego rozmaite obiegowe opinie o żywności, jej bezpieczeństwie, jakości i składzie. W efekcie, stojąc przed sklepową półką, często bywamy zdezorientowani. Postanowiliśmy pomóc Państwu odnaleźć się w tym szumie informacyjnym. Nie mamy zamiaru wybielać branży ani stawiać ją pod pręgierzem zarzutów. Dlatego prezentujemy państwu obszerny wywiad z przedstawicielami firmy Hortimex. Wybór nie był przypadkowy. Można powiedzieć, że Hortimex to firma jednocześnie z branży i spoza branży. Przedsiębiorstwo z Konina nie produkuje żywności, ale współpracuje z wieloma firmami z branży spożywczej dostarczając nie tylko składników i dodatków do żywności, ale także służąc doradztwem przy opracowywaniu nowych produktów. Z prezesem Mateuszem Kowalewskim oraz Lidią Ugorską, technologiem żywności porozmawialiśmy o „chemii” w żywności, a także o najbardziej rozpowszechnionych mitach na temat składu, jakości oraz szkodliwości produktów spożywczych.

Niestety, wyjaśnienie żadnego z powyższych zagadnień nie daje się streścić w jednym zdaniu. Dlatego też w poniższym tekście nie znajdziecie państwo krótkich i efektownych wytłumaczeń omawianych problemów, co znacząco wpłynęło na objętość wywiadu. Jednocześnie informujemy, że całą rozmowę w kolejnych tygodniach będziemy publikować także w krótszych fragmentach na łamach portalspozywczy.pl Zachęcamy do lektury, nie uzurpując sobie jednocześnie abonamentu na nieomylność i licząc na to, że wnioski (oby właściwe!) wyciągniecie Państwo sami. Jak bowiem brzmi konkluzja naszej rozmowy, warto korzystać z wiedzy pochodzącej z różnych źródeł. Liczymy jednak, że niniejszy tekst okaże się przydatny w budowaniu Państwa świadomości konsumenckiej.

Mateusz Kowalewski: Branża spożywcza na co dzień ma do czynienia z mitami na temat składników i dodatków do żywności. Niestety, rzadko się o tym mówi albo mówi się jedynie w kontekście, w jakim chce się mówić do rynku.

więcej informacji:

Hortimex RSS ALERT    /    Mateusz Kowalewski RSS ALERT    /    Lidia Ugorska RSS ALERT    /    konsument RSS ALERT    /    mity na temat żywności RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT    /    świadomość konsumentów RSS ALERT    /    superfoods RSS ALERT    /    składniki żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Roman Ratajczak 2017-08-28 16:34:30
    Coś definicja dodatku się pomieszała. Dodatkiem do żywności są substancje, których normalnie nie spozywamy jako żywność. Ich pochodzenie naturalne bądź chemiczne ma drugorzędne znaczenie.
  • fx 2017-09-02 23:11:17
    Bardzo lubię zimne nóżki w śmietanie z Włoszczowy (oczywiście pod nazwą \"śmietana\")

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.210.158.163
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.