Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża spożywcza ma jeden z najwyższych wskaźników zyskowności

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 29-03-2012, 14:47
Branża spożywcza ma jeden z najwyższych wskaźników zyskowności

Wśród największych firm na świecie oferujących produkty dla konsumentów indywidualnych na drugim miejscu znalazła się firma Nestle z rocznym poziomem sprzedaży netto 105.492 mln USD - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte "Global Powers of Consumer Products 2012. Connecting the dots". Z raportu wynika, że branża produktów spożywczych, napojów i tytoniowa, traktowanych jako jeden sektor, ma jedną z najwyższych wskaźników zyskowności.

Dochodowość sektora Food, Drink and Tobacco wynosi 10,9 proc. (stopa zysku netto). Dynamika sprzedaży tej branży była natomiast poniżej średniej dla 250 największych firm na świecie i wyniosła 7,6 proc. Największe spowolnienie w dynamice sprzedaży odnotowała branża tytoniowa - z poziomu 8,2 proc. w 2009 r., do 3,3 proc. w kolejnym okresie, jednak niezależnie od tego udało jej się utrzymać dużą zyskowność. 

Jak wynika z raportu Deloitte, pierwsza na liście największych firm na świecie oferujących produkty dla konsumentów jest firma Samsung, której roczna sprzedaż wynosi 134.528 mln USD. Łączna sprzedaż 250 największych firm na świecie oferujących produkty konsumenckie wzrosła o 8,4 proc. w roku finansowym kończącym się w czerwcu 2011 r.

Sprzedaż koncernu Nestle wzrosła zaledwie o 2 proc. Znacznie lepiej poradziła sobie firma PepsiCo, której sprzedaż urosła o 33,8 proc., do 57.838 mln USD. Pozwoliło to zająć firmie 8 miejsce na liście. Wśród światowych gigantów znalazły się także: Unilever na miejscu 7 (58.775 mln USD, wzrost sprzedaży o 11,1 proc.) i Kraft Foods na miejscu 10 (49.207 mln USD sprzedaży, wzrost o 21,8 proc.).

Eksperci oceniają, że w najbliższym czasie producenci, niezależnie od sektora, będą musieli zainwestować w narzędzia analityczne, pozwalające lepiej poznać oczekiwania i upodobania konsumentów oraz trendy na rynku, a także opracować skuteczne strategie cenowe. Od tego będzie bowiem zależało uzyskanie przewagi konkurencyjnej w niepewnych czasach.

Jak wynika z raportu, w roku finansowym kończącym się w czerwcu 2011 r. ponad 3/4 firm zanotowało wzrost sprzedaży, podczas gdy rok wcześniej aż 60 proc. z nich doświadczyło spadku. W liczbach bezwzględnych łączna sprzedaż wygenerowana przez 250 badanych firm wyniosła ponad 2,82 biliona USD, oznacza to znaczący wzrost w porównaniu do roku poprzedniego (2,57 biliona USD). Z raportu Deloitte wynika, że liderem wzrostu sprzedaży była Ameryka Łacińska, gdzie łącznie dla wszystkich branż sprzedaż wzrosła o 22,2 proc.. Na drugim miejscu znalazła się Ameryka Północna, z wynikiem na poziomie 10,9 proc.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH