Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża spożywcza otrzymuje należności szybciej, niż w ubiegłych latach

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 23-06-2014, 14:23

Jak wynika z danych Programu Analiz Branżowych Euler Hermes Collections, firmy z branży spożywczej otrzymują swoje należności szybciej, niż w ubiegłych latach. Na koniec kwietnia uczestnicy programu mieli 86,7 proc. nieprzeterminowanych należności, podczas gdy rok wcześniej wynosiły one 82,5 proc. ogółu ich wartości. Monitorowane przez Euler Hermes należności wynoszą łącznie ok. 1,9 - 2,4 mld zł w poszczególnych miesiącach.

Średni okres spływu należności (czyli udzielony odbiorcy okres kredytu kupieckiego plus średnie opóźnienie w jego spłacie) na koniec kwietnia wyniósł 51 dni, podczas gdy rok temu były to 54 dni, a trzy lata temu był on dłuższy średnio o tydzień i wynosił 58 dni.

- Mówimy tu o wartościach średnich dla bardzo szerokiego sektora, w którym jest wiele poszczególnych branż, notujących nierzadko trochę odmienne wyniki w danej chwili. Przykładowo, pogorszenie spływu należności w pierwszym kwartale było ewidentne w branży alkoholi i napojów, po części z powodu zmiany akcyzy i większych zapasów poczynionych przed odbiorców w końcówce roku ubiegłego - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Michał Modrzejewski, zastępca dyrektora ds. sprzedaży w Dziale Analiz Branżowych w Euler Hermes Collections.

W ocenie eksperta, za poprawą terminowości spłat w branży spożywczej stoi postępujaca koncentracja rynku po stronie hurtowników i dystrybutorów. W odpowiedzi na ich coraz silniejszą pozycję i presję na obniżki cen, stopniowo dokonuje się również koncentracja samych producentów, szczególnie w branży mięsnej czy nabiałowej. - Duzi odbiorcy dyskontowi koncentrują się na konkurencji cenowej, chcąc jednocześnie przywiązać do siebie dosyć wąską grupę dostawców, płacąc im stosunkowo dobrze, uruchamiając w tym celu m.in. specjalne programy faktoringowe dla finansowania dostawców - komentuje Modrzejewski.

Zdaniem przedstawiciela Euler Hermes, silna pozycja finansowa i duża skala działalności nie zmuszą ich do znacznego wydłużania płatności, ale nie ulega wątpliwości, że z czasem ta tendencja może się odwrócić. - Także oni, proporcjonalnie do zdobytej pozycji na rynku, będą chcieć dłużej finansować się kosztem dostawców, optymalizując pod tym względem ponoszone przez siebie koszty finansowe - ocenia Modrzejewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.