Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

BSC Drukarnia Opakowań liczy na poprawę wyników w 2018 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-03-2018, 11:56
BSC Drukarnia Opakowań liczy na poprawę wyników w 2018 r.
Janusz Schwark, prezes BSC Drukarnia Opakowań/ fot, materiały prasowe

Producent opakowań z tektury i papieru, BSC Drukarnia Opakowań wypracował w 2017 r. 221 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 25,3 mln zł zysku netto. Spółka w bieżącym roku planuje zainwestować 58,1 mln zł. Pomimo znaczących wydatków nie zamierza ograniczać kwot dywidendy w kolejnych latach.

- Wypracowane w 2017 r. wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Silna pozycja spółki na rynku, objawiająca się rosnącym zainteresowanie naszymi produktami wśród liderów w swoich branżach, sprawia, że z optymizmem patrzymy w przyszłość. Wierzymy, że konsekwentna realizacja strategii rozwoju pozwoli nam w tym roku wrócić na ścieżkę wzrostu – komentuje Janusz Schwark, prezes BSC Drukarni Opakowań.

Spadek przychodów ze sprzedaży oraz zyskowności to konsekwencja mniejszej liczby kontraktów obsłużonych w ubiegłym roku. Dzięki pozyskaniu umów gwarantujących relatywnie wyższą rentowność, w warunkach rosnących cen kartonu oraz kosztów wynagrodzeń, BSC Drukarnia Opakowań utrzymała jednak stabilny poziom marż.

Na koniec grudnia 2017 r. spółka dysponowała środkami pieniężnymi w kwocie 58,6 mln zł (uwzględniając inwestycje w krótkoterminowe obligacje  PKO Leasing), co oznacza ponad czterokrotny wzrost rok do roku. Rośnie także kapitał własny, który na koniec grudnia ubiegłego roku miał wartość 258,7 mln zł, czyli o 7 proc. więcej w porównaniu z końcem grudnia 2016 r. Korzystna sytuacja płynnościowa umożliwia spółce bezpieczne planowanie przedsięwzięć kapitałowych. Pod koniec lutego 2018 r. rada nadzorcza BSC Drukarni Opakowań zatwierdziła zmieniony plan inwestycyjny na bieżący rok, zgodnie z którym wydatki sięgną 58,1 mln zł (pierwotny plan zakładał kwotę rzędu 45,6 mln zł). Spółka w 2018 r. przeznaczy 14,2 mln zł na budowę nowego zakładu produkcyjnego oraz 22,4 mln zł na jego wyposażenie w nowoczesne maszyny. Z kolei zakup środków trwałych do już istniejących fabryk kosztować będzie 21,5 mln zł. Wzrost nakładów związany jest ze wzmożonym popytem na opakowania.

- Spodziewamy się zwiększenia zamówień na pewne usługi, stąd decyzja o zakupie specjalistycznej maszyny, która pozwoli nam sprostać oczekiwaniom naszych klientów. Bardzo dobra sytuacja gotówkowa na koniec 2017 r. umożliwia nam także wymianę maszyny drukującej już w bieżącym roku, co pierwotnie planowaliśmy zrobić w 2019 r. Liczymy, że omawiany program inwestycyjny będzie trampoliną do poprawy wyników w kolejnych latach, głównie dzięki wzrostowi mocy produkcyjnych oraz nowym możliwościom technologicznym, które już wstępnie proponujemy naszym obecnym jak i potencjalnym klientom - tłumaczy Andrzej Baranowski, wiceprezes BSC Drukarni Opakowań.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.