Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

BSC Drukarnia Opakowań poprawiła wyniki w II kw. 2018 r.

BSC Drukarnia Opakowań zwiększyła w II kwartale przychody ze sprzedaży do 53,6 mln zł (+1,8% rdr), a skonsolidowany zysk netto wzrósł do 5,3 mln zł (+0,3% rdr). Finalizacja budowy nowego zakładu produkcyjno-magazynowego umożliwi producentowi wysokiej jakości opakowań z tektury i papieru wzrost zamówień ze strony aktualnych i nowych klientów oraz dalszą poprawę wyników.

BSC Drukarnia Opakowań poprawiła wyniki w II kw. 2018 r.
Janusz Schwark, prezes BSC Drukarnia Opakowań

Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
Data: 14-08-2018, 08:54

- Wyniki osiągnięte w dwóch pierwszych kwartałach bieżącego roku są zgodne z naszymi przewidywaniami. Za sprawą nowych kontraktów drugi kwartał był lepszy niż przed rokiem. Podtrzymujemy nasze oczekiwania odnośnie całego bieżącego roku. Spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży i zysów w drugim półroczu, którego skala powinna zaowocować poprawą rezultatów w całym 2018 r. - komentuje Janusz Schwark, prezes BSC Drukarni Opakowań.

Spółka, korzystając z dobrej sytuacji makroekonomicznej w kraju (m.in. rekordowe niskie bezrobocie i rosnące płace), obserwuje niesłabnące zainteresowanie swoimi produktami. W pierwszym półroczu bieżącego roku najwięcej opakowań sprzedała do klientów z branży kosmetycznej (57 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie) oraz spożywczej (26 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie). Zamówienia dla farmacji stanowiły z kolei 6 proc. całej sprzedaży, a do pozostałych branż 8 proc.

- Konsekwentnie pracujemy nad tym, aby zwiększyć skalę dostaw do odbiorców z sektora farmaceutycznego, gdzie współpraca ma zazwyczaj charakter długotrwały, a odporność na wahania koniunktury jest większa niż w innych branżach. Pracujemy nad tym, aby finalizacja budowy nowego zakładu produkcyjno-magazynowego wpłynęła na wzrost zamówień ze strony aktualnych i nowych klientów – dodaje Andrzej Baranowski, wiceprezes BSC Drukarni Opakowań.

Zasadniczy wpływ na kształt wyników BSC Drukarni Opakowań miała wysoka baza osiągnięta w ubiegłym roku, szczególnie w I kwartale, kiedy w pełni jeszcze realizowany był kontrakt dla Grupy Mondelez. W warunkach rosnących cen kartonu oraz kosztów wynagrodzeń spółka utrzymała jednak stabilny poziom marż.

Pod koniec maja bieżącego roku rada nadzorcza BSC Drukarni Opakowań zatwierdziła zaktualizowany plan inwestycyjny na 2018 r., który przewiduje wydatki rzędu 46,4 mln zł. Ponadto nakłady w pierwszym półroczu 2019 r., w związku z realizacją kolejnych płatności za maszyny do nowego zakładu, wyniosą ok. 15,8 mln zł.

Pod koniec czerwca z kolei spółka wypłaciła dywidendę w wysokości 9,8 mln zł, co dało 1 zł na akcję. To największa dywidenda w historii obecności BSC Drukarnia Opakowań na GPW. Pozostałą część zysku wypracowanego w 2017 r., tj. 11,4 mln zł, przeznaczono na kapitał zapasowy.

więcej informacji:

BSC Drukarnia Opakowań RSS ALERT    /    rynek opakowań RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.