Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

BSC Drukarnia Opakowań: spadek zysku i przychodów w I półroczu. Przez wzrost cen kartonu i kosztów wynagrodzeń

BSC Drukarnia Opakowań, producent opakowań z tektury i papieru wypracował w I półroczu 2017 r. 110,3 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 12,4 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 111,5 mln zł i 13,2 mln zł w I półroczu 2016 r.

BSC Drukarnia Opakowań: spadek zysku i przychodów w I półroczu. Przez wzrost cen kartonu i kosztów wynagrodzeń
Janusz Schwark, prezes BSC Drukarnia Opakowań

- Dzięki stabilnemu i zdywersyfikowanemu portfelowi zamówień poziom sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku był zbliżony do tego, który osiągnęliśmy w analogicznym okresem poprzedniego roku. Nieznaczny spadek zysku netto spowodowany był wzrostem cen kartonu oraz kosztów wynagrodzeń, a także niewykorzystaniem w pełni zdolności wytwórczych – komentuje Janusz Schwark, prezes BSC Drukarni Opakowań. - O ile na pierwsze dwa elementy nie mamy wpływu, to nowe umowy i kontynuacja współpracy z dotychczasowymi kontrahentami pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Przykładem może być wygrany pod koniec lipca przetarg na dostawę opakowań kartonowych dla międzynarodowego koncernu Colgate, z którym współpracujemy od wielu lat – dodaje Schwark.

W ubiegłym roku BSC Drukarnia Opakowań rozpoczęła procedury związane z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na budowę nowego zakładu produkcyjno-magazynowego, a teraz jest na końcowym etapie ubiegania się o pozwolenie na budowę. Wartość tej inwestycji (budowa infrastruktury) spółka szacuje na 15,5 mln zł. Aktualnie spółka wybiera maszyny, aby po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń zamówić je i wyposażyć nimi nową halę produkcyjną.  

BSC Drukarnia Opakowań 21 czerwca bieżącego roku wypłaciła dywidendę z zysku za 2016 r.  w kwocie 6,2 mln zł, co dało 0,63 zł na akcję. Pozostała część zysku, czyli 17,3 mln zł, trafiła na kapitał zapasowy spółki.

- Pomimo znaczących inwestycji nie chcemy ograniczać kwot dywidendy w kolejnych latach. Jesteśmy pełni optymizmu na przyszły rok i lata następne jeżeli chodzi o kontraktację. Naszym celem jest kontynuacja organicznego wzrostu grupy, przy ciągłym poszukiwaniu ciekawych obszarów do dynamicznego rozwoju, takich jak chociażby druk rolowy z możliwością uszlachetnień in-line. Naszym planom sprzyja otocznie zewnętrze. Konsumpcja, wspierana dodatkowo pieniędzmi z programu 500+, rośnie, a bezrobocie maleje – podsumowuje Schwark.

BSC Drukarnia Opakowań to dostawca opakowań z tektury i papieru na polskim rynku. Ponad 80% produkcji spółki trafia do znanych, światowych koncernów, m.in. Procter&Gamble, McDonald’s, Henkel, Avon, Colgate. Posiada dwa wyspecjalizowane zakłady produkcyjne w Poznaniu, w których zatrudnia ponad 400 pracowników. Należy do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc, poprzez inwestora strategicznego - spółkę Colorpack GmbH, która kontroluje 36% akcji. Akcje BSC Drukarni Opakowań od 2011 r. notowane są na GPW.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

BSC Drukarnia Opakowań RSS ALERT    /    rynek opakowań 2017 RSS ALERT    /    opakowania 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.211.150
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.