Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

BSC Drukarnia Opakowań: Wyzwaniem dla branży są rosnące ceny surowców oraz koszty pracy

BSC Drukarnia Opakowań w III kwartale 2018 r. zwiększyła przychody ze sprzedaży o 2 proc. rok do roku, do 56,7 mln zł. Producenta opakowań z tektury i papieru wspiera korzystna koniunktura na rynku krajowym oraz trendy za granicą.

BSC Drukarnia Opakowań: Wyzwaniem dla branży są rosnące ceny surowców oraz koszty pracy
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
Data: 16-11-2018, 11:59

- Obserwujemy rosnący popyt na nasze opakowania zarówno ze strony obecnych, jak i nowych klientów. Rynek krajowy, wspierany rekordowo niskim bezrobociem i rosnącymi płacami, dynamicznie rośnie. Nie wykluczamy, że przyjmiemy część produkcji od zewnętrznych drukarni z Niemiec, ponieważ tamtejszy rynek zmaga się z niedoborem pracowników. Biorąc pod uwagę powyższe czynniki podtrzymujemy nasz optymizm odnośnie do rezultatów spółki w najbliższych latach - komentuje Andrzej Baranowski, wiceprezes BSC Drukarni Opakowań.

Zasadniczy wpływ na kształt wyników BSC Drukarni Opakowań w okresie I-III kwartał 2018 r. miała wysoka baza osiągnięta w ubiegłym roku, szczególnie w I kwartale, kiedy w pełni jeszcze realizowany był kontrakt dla Grupy Mondelez. Wyzwaniem pozostają rosnące ceny surowców, szczególnie tektury celulozowej oraz koszty pracy. Spółka konsekwentnie pracuje nad rozwojem miksu produktowego w kierunku opakowań o najwyższej marży.

W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku spółka najwięcej opakowań sprzedała
do klientów z branży kosmetycznej (56 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie) oraz spożywczej (28 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie). Zamówienia dla farmacji stanowiły z kolei 7 proc. całej sprzedaży, a do pozostałych branż 9 proc. Warto odnotować wzrost sprzedaży do sektora farmaceutycznego o 2 p.p. rok do roku, który ma strategiczne znaczenie dla rozwoju firmy. Relacje biznesowe z klientami z tej branży mają zazwyczaj charakter długotrwały, ponadto jest ona relatywnie bardziej odporna na wahanie koniunktury.

Odpowiedzią BSC Drukarni Opakowań na wzmożone zainteresowanie jej ofertą jest rozbudowa mocy produkcyjnych. Na początku przyszłego roku spółka zamierza oddać do użytku nową halę produkcyjno-magazynową, którą począwszy od lutego 2019 r. planuje zapełniać maszynami. Uruchomienie dodatkowych linii produkcyjnych wiązać się będzie także ze wzrostem zatrudnienia, który szacowany jest na ok. 40 osób.

Planom rozwoju firmy sprzyja otoczenie rynkowe. Zgodnie z szacunkami KPMG, zaprezentowanymi w raporcie „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” wartość produkcji sprzedanej całego sektora poligraficznego w 2018 r. w Polsce wyniesie 16,1 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 4,4 proc.

BSC Drukarnia Opakowań to dostawca opakowań z tektury i papieru. Ponad 80% produkcji spółki trafia do światowych koncernów, m.in. Procter&Gamble, McDonald’s, Henkel, Avon, Colgate. Firma posiada dwa wyspecjalizowane zakłady produkcyjne w Poznaniu, w których zatrudnia ponad 400 pracowników. Należy do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc, poprzez inwestora strategicznego - spółkę Colorpack GmbH, która kontroluje 36% akcji. Akcje BSC Drukarni Opakowań od 2011 r. notowane są na GPW.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

BSC Drukarnia Opakowań RSS ALERT    /    rynek opakowań RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.121.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.