Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Cargill: Stewia szansą i poważnym wyzwaniem dla producentów żywności

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-07-2012, 09:59
Cargill: Stewia szansą i poważnym wyzwaniem dla producentów żywności
fot. za Coca-Cola

- Zainteresowanie stewią jest duże, oczekiwania wobec niej wysokie. Choć konsumenci uważnie liczą spożywane kalorie, to nie godzą się na pogorszenie smaku i jakości kupowanych produktów. Ponadto skłaniają się ku produktom o jak najbardziej naturalnym pochodzeniu i wyprodukowanych zgodnie z etyką. Stwarza to wielką szansę - i poważne wyzwanie - dla producentów - mówi Henry Hussell, Menadżer ds. Marketingu, Cargill Sweetness EMEA.

- Najpierw pojawia się pytanie, jak najlepiej opracować recepturę. Następnie, jak pozycjonować produkty oparte na stewii. I wreszcie - jak zapewnić jakość i dostępność składników, by wejście na rynek na skalę europejską było udane. Cargill pracuje nad tymi zagadnieniami od 2004 roku, gdy podjęto decyzję zbudowania zupełnie nowej marki Truvia, marki opartej na zrównoważonym rozwoju i najwyższej jakości stewii. Cargill przeprowadził prawie 60.000 godzin prac nad produktem i jego zastosowaniem, by wprowadzić ekstrakt z liści stewii Truvia na rynek, ustanawiając trzy niezbędne czynniki sukcesu - tłumaczy Henry Hussell.

Jednak - jak dodaje ekspert firmy Cargill - stewia nie jest rozwiązaniem opartym na "jednym składniku". - By zmniejszyć ilość kalorii bez pogarszania smaku i przyjemności jedzenia, nie wystarczy po prostu zamienić cukier na słodzik Truvia. Cała struktura składu produktu musi zostać ponownie wyważona, tak, aby spełniać bardzo konkretne wymogi - mówi.

Współpracując z ponad 100 firmami produkującymi żywność i napoje na czterech kontynentach, Cargill wspomagał wprowadzanie na rynek produktów o wspaniałym smaku na stewii. W USA słodzik Truvia jest stosowany m.in. w Glaceau Vitaminwater Zero, w napojach Powerade i w jogurcie YoCrunch; we Francji Truvia stosowana jest w napoju Coca-Coli Fanta Still, w Jokerze firmy Eckes-Granini i w produktach Rea.

- Słodzik Cargill Truvia, zawierający ekstrakt z liści stewii jest bardzo popularny w USA - stał się główną marką słodzików stołowych uznawaną przez 57 proc. konsumentów. Po podpisaniu umów partnerskich z producentami wiodących słodzików stołowych Silver Spoon w Wielkiej Brytanii, CristalCo (Daddy) we Francji, Eridania we Włoszech i Azucarera Ebro w Hiszpanii, słodzik Truvia jest obecnie wprowadzany na rynki Europy - reklamy konsumenckie w samej Wlk. Brytanii opiewają na 5 mln funtów - komentuje Henry Hussell.

Czytaj także: Cargill inwestuje w opracowywanie nowych receptur wykorzystania stewii

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH