Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Casualowy piątek: marki powinny oddać się pod skrzydła konsumentów (wideo)

Marki powinny prowadzić dialog z konsumentami, a nie pasywną komunikację. Producenci FMCG powinni starać się współtworzyć markę z konsumentami lub oddać ją pod ich skrzydła. Będzie się to zdarzało coraz częściej - mówią serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, Country Manager Territory Influence Polska oraz Andrzej Wierzchoń, Sales and Business Development Senior Manager Territory Influence Polska.

Casualowy piątek: marki powinny oddać się pod skrzydła konsumentów (wideo)
casualowy piątek
Andrzej Wierzchoń i Rafał Krauze, Territory Influence Polska fot. PTWP

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 29-11-2019, 06:50

Zachęcamy do przeczytania pełnej relacji z debaty podczas FRSiH 2019 zatytułowanej “Koniec ery NO NAME. Budowa marki więcej znaczy niż stworzenie produktu (pełna relacja+zdjęcia)”.

PS.pl: Jakie kroki rozwoju powinny podjąć marki i producenci, aby dotrzeć do konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi, wymagający, żądają jakości i niskiej ceny produktów?

Rafał Krauze: Słowo żądają jest już przerażające dla wielu marek, ale myślę, że marki powinny przede wszystkim zacząć prowadzić dialog ze swoimi konsumentami, a nie pasywną komunikację.

Na pewno czasy, w których marki tylko nadawały, a nie słuchały czy też nie podsłuchiwały konsumentów na pewno minęły i przed markami – bez względu na to o jakiej kategorii mówimy – na pewno jest wybór: albo współtworzyć albo w jakiś sposób oddać markę pod skrzydła konsumentów, aby konsumenci w jakiś sposób współtworzyli kulturę marki, mieli na nią wpływ i byli wysłuchiwani, mogli przekazać feedback, zadowolenie, ale też i niezadowolenie.

Jest stereotyp, że w sieci jest mnóstwo hejtu, ale my często z Andrzejem mówimy podczas wystąpień publicznych, że marki same się – kolokwialnie mówiąc – podkładają, dając pole do popisu konsumentom, którzy są świadomi, czytają, wymagają, są świadomi składu, mają swoje przyzwyczajenia i wymagają szczerości od marki. Wydaje mi się, że to jest kluczowe.

Andrzej Wierzchoń: Ze swojej strony dodam, że z jednej strony ważne jest jak firma powinna się komunikować i podejście do konsumenta i odpowiedzialność w stosunku do produktu, natomiast z drugiej strony ważna jest też edukacja, czyli budowanie świadomości poprzez świadomość po stronie konsumenta produktu, który jest na rynku. W ten sposób gwarantujemy sobie jeszcze jedną bardzo ważną rzecz, a mianowicie konsument wie czego się spodziewać i nie wymaga zbyt wiele od marki, która zwyczajnie nie dokonuje nadobietnicy, czyli nie obiecuje zbyt wiele.

I to wszystko o czym obaj wspomnieliśmy gwarantuje w kontekście całości rynku spójność, jeśli chodzi o komunikowanie – jest pełna synergia między marką, a produktem i między produktem, a konsumentem.

więcej informacji:

casualowy piątek RSS ALERT    /    marki RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    preferencje konsumenckie RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT    /    Rafał Krauze RSS ALERT    /    Andrzej Wierzchoń RSS ALERT    /    Territory Influence Polska RSS ALERT    /    trnd Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.219.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.