Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

CBRE: Dystrybutorzy muszą zrozumieć miejski format logistyczny

  • Autor: www.portalspozywczy.pl / CBRE
  • Data: 25-09-2017, 22:08

Z racji tego, że na sprzedawców i dystrybutorów wywierana jest presja, aby towary konsumpcyjne (także te szybko psujące się), dostarczać do centrów miast, a przy tym często w ograniczonych ramach czasowych - zaistniała potrzeba stworzenia odpowiednio dostosowanych miejsc dostaw w, oraz wokół gęsto zabudowanych obszarów miejskich, które zaspokoją popyt ze strony konsumentów – wynika z raportu CBRE Logistyka „Ostatniej mili”, miejskie centra logistyczne.

Według raportu, sektor e-commerce jest wyzwaniem dla tradycyjnego łańcucha dostaw. W konsekwencji dystrybutorzy zmuszeni byli dostosować organizację swoich łańcuchów dostaw w sposób pozwalający im na przejście od tradycyjnej platformy logistycznej, opierającej się na dystrybucji regionalnej, do miejskiego formatu logistycznego przeznaczonego do obsługi najważniejszych ośrodków konsumenckich.

Kolejnym wnioskiem z raportu jest to, iż pokolenie millenialsów napędza światową konsumpcję. - Przykładowo w Wielkiej Brytanii millenialsi dokonują ponad jednej trzeciej swoich zakupów niespożywczych w Internecie, a oczekuje się, że do roku 2019 będzie tak robić już połowa z nich – czytamy w raporcie.

Ponadto, zbiory big data odgrywają coraz większą rolę w kontekście wyzwania tzw. „ostatniej mili” (z ang. last mile), jako że z punktu widzenia operatorów logistycznych stanowią one źródło kreatywnych rozwiązań, takich jak funkcje śledzenia, wysyłania, powiadamiania oraz wysyłania wiadomości do kierowców, a także usługi dostawy do sprzedawców wielokanałowych.

Innowacyjne strategie opracowywane na potrzeby „ostatniej mili” i wykorzystywane w gęsto zabudowanych ośrodkach przemysłowych na całym świecie obejmują wielopoziomowe magazyny, paczkomaty/punkty odbioru przesyłek oraz centra przeładunku przed ostateczną dostawą do odbiorcy.

- W Polsce istnieje nadal duży potencjał rozwoju e-commerce, a w dziedzinie m-commerce mamy szansę szybko stać się liderem w Europie. Oczekiwania polskich konsumentów nie są inne od tych w Europie, a wręcz odwrotnie, szybko przejmujemy nowe trendy. Odpowiedzią na wzrost sektora e-commerce jest zwiększone zapotrzebowanie na powierzchnię logistyczną i magazynową dopasowaną do specyfiki branży – mówi Emilia Filimoniuk, Konsultant, Dział Doradztwa i Badań Rynku, CBRE. Dodaje, że potrzeby “ostatniej mili” przyczyniły się w Polsce do rozwoju małych modułów magazynowych współpracujących z magazynami centralnymi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH