Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ceny towarów w maju zbliżone do kwietniowych

  • Autor: PAP
  • Data: 15-06-2015, 15:55

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w maju 2015 r. utrzymały się przeciętnie na poziomie zbliżonym do zanotowanego przed miesiącem -podał w poniedziałek Główny Urząd Statystyczny. W porównaniu z majem ub. roku ceny spadły o 0,9 proc.

"W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie wyższe ceny w zakresie transportu (o 0,6 proc.) i mieszkania (o 0,1 proc.), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,05 p. proc. i 0,02 p. proc." - napisano w komunikacie Urzędu.

W porównaniu z majem ub. roku spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych wyniósł 0,9 proc. Najbardziej potaniał transport (o 8,0 proc.), żywność i napoje bezalkoholowe (o 2,2 proc.). Staniały też odzież i obuwie (o 4,9 proc.). Więcej niż w maju ub. roku płaciliśmy za to za łączność (o 4,6 proc.), o 0,6 proc. więcej kosztowało nas utrzymanie mieszkania.

W stosunku do kwietnia br. w maju najbardziej potaniały warzywa (o 2,8 proc.) i tłuszcze zwierzęce (o 1,2 proc.). Tańsze były też jaja, mleko i sery (przeciętnie o 0,7 proc, w tym jaja - o 1,1 proc., sery i twarogi - o 1,0 proc., mleko - o 0,5 proc, a jogurty, śmietana, napoje i desery mleczne - o 0,1 proc.).

Mniej niż w kwietniu płaciliśmy za mięso (przeciętnie o 0,6 proc., w tym mięso drobiowe - o 1,9 proc., wieprzowinę - o 1,2 proc. Nie zmieniły się ceny wołowiny, choć o 0,2 proc. więcej niż w kwietniu trzeba było zapłacić za cielęcinę, a o 0,1 proc. za wędliny.

Spadły za to ceny makaronów i produktów makaronowych (o 0,3 proc,.), potaniały też ryby i owoce morza oraz tłuszcze roślinne (po 0,1 proc.). Droższe niż w kwietniu br. były za to owoce (o 7,2 proc), ryż (o 0,7 proc.), czekolada oraz mąka (po 0,6 proc.). Wyższe były także ceny cukru (o 0,2 proc.) i pieczywa (o 0,1 proc.).

Staniały (o 0,2 proc.) napoje bezalkoholowe, obniżyły się też ceny soków owocowych (o 0,4 proc.), wód mineralnych i źródlanych (o 0,3 proc.), a także kawa (o 0,1 proc.). Więcej niż w kwietniu trzeba było zapłacić za kakao i czekoladę w proszku (o 0,8 proc.), soki warzywne i owocowo-warzywne (o 0,3 proc.) i herbatę (o 0,2 proc.). Nieznacznie podrożały wyroby tytoniowe - ich cena zwiększyła się w stosunku do kwietnia o 0,1 proc. Ceny napojów alkoholowych pozostały natomiast na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu.

W maju br. podrożało obuwie (o 1,2 proc.), za to ceny odzieży były o 0,6 proc. niższe niż w kwietniu.

Wzrosły ceny towarów i usług związanych z mieszkaniem (o 0,1 proc.). Wyższe były opłaty za usługi kanalizacyjne (o 0,6 proc.), zaopatrywanie w wodę (o 0,5 proc.) i wywóz śmieci (o 0,4 proc.). Podniesiono też opłaty za najem mieszkania (o 0,2 proc.).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.