Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Biznes i technologie

Chatboty rozpychają się w rekrutacji pracowników

Nowe technologie szturmem podbijają procesy biznesowe firm, również te dotyczące tak ważnego aspektu, jakim jest rekrutacja nowych pracowników. Dzięki popularnym chatbotom organizacje mogą sobie pozwolić na jednoczesną publikację ogłoszeń na wielu portalach pracy, ustawiać alerty informujące kandydatów o zamieszczeniu nowej oferty, czy też szybko odpowiadać na pytania kandydatów względem danego procesu rekrutacyjnego.

Chatboty rozpychają się w rekrutacji pracowników
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 06-09-2019, 10:43

Ponadto, tak zaprogramowany bot może udzielać automatycznej odpowiedzi zwrotnej kandydatom na temat etapu, na którym jest ich aplikacja bądź informować o jej odrzuceniu. Czy na tym kończą się możliwości bota? Okazuje się, że może on towarzyszyć pracownikom również w pierwszych dniach nowej pracy.

Nowoczesny onboarding

Coraz częściej spotyka się sytuacje, w których za proces onbordingu nowych pracowników odpowiadają chatboty. Dzięki zagregowanym danym są w stanie odpowiedzieć na wszelkie pytania nowo zatrudnionych osób, np. dotyczące czasu pracy, dni wolnych, a także kultury organizacji i zasad w niej panujących. Taki chatbot pełni pewnego rodzaju rolę mentora, który wdraża oraz uczy nowe osoby, pokazując im, jak wyglądają kolejne etapy szkolenia, jak do nich dołączyć i co jest kluczowe w danej tematyce, a także daje możliwość weryfikacji nowo nabytej wiedzy.

– Wykorzystanie tak nowoczesnej technologii w kwestii szkoleń pracowników pozwala działom HR zaoszczędzić czas, skupić się na innych zadaniach, zaś pracownikom daje ciągły dostęp do szerokiej gamy materiałów, prezentacji ze szkoleń, wideo, czy wykładów – mówi Kinga Szydlik, Consultant HRK ICT.

Lepszy przepływ informacji

Chatboty umożliwiają również sprawny przepływ informacji wewnątrz organizacji. Dostęp do informacji oraz kontakt pomiędzy pracownikami a działem HR są kluczowymi czynnikami w organizacji. Pracownicy mogą mieć wiele różnych pytań, na różnym etapie swojej kariery, dlatego wsparcie w postaci wirtualnego asystenta jest nieocenioną pomocą. Chatbot może odpowiadać na kwestie związane m.in. ze strukturą organizacyjną firmy, z dokumentami, np. zwolnienia lekarskie, PIT-y, wzory umów, informacjami o prowadzonych lub planowanych szkoleniach, ich tematyce, miejscu i czasie, czy też z BHP.

- Komunikacja wewnątrz organizacji jest kluczowym czynnikiem wpływającym na poziom zadowolenia pracowników z pracy. Jeżeli pracownicy nie otrzymują szybkiej informacji zwrotnej, nasila się w nich frustracja. Chatboty mogą stanowić odpowiedź na ten problem, gdyż w szybki sposób można sprawdzić dostępność  danego pracownika, czy obecnie jest w biurze oraz jak wygląda jego kalendarz spotkań w danym terminie. Umożliwia to bycie na bieżąco z informacjami ważnymi dla danej osoby i nie traci się czasu na dopytywanie oraz sprawdzanie – mówi Kinga Szydlik z HRK.

więcej informacji:

praca RSS ALERT    /    rynek pracy RSS ALERT    /    pracownicy RSS ALERT    /    rekrutacja pracowników RSS ALERT    /    chatboty RSS ALERT    /    HRK RSS ALERT    /    zatrudnienie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.131.208
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.