Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Chiny otwierają się na polską żywność

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-06-2015, 15:22
Chiny otwierają się na polską żywność
Polska ma szansę stać się jednym z głównych europejskich dostawców produktów spożywczych do Chin.Fot. Shutterstock

Poprawiają się wyniki eksportu polskiej żywności do Chin. W przekonaniu ekspertów Banku Gospodarki Żywnościowej jest to dopiero początek ekspansji producentów na tamtejszym rynku. Polska ma szansę stać się jednym z głównych europejskich dostawców produktów spożywczych do Państwa Środka.

Już 10 czerwca Bank Gospodarki Żywnościowej organizuje dla przedstawicieli branży własną misję handlową do Chin, która będzie miała formę wirtualną. Po jednej stronie, w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu, zgromadzą się przedstawiciele około 90 firm zainteresowanych zwiększeniem eksportu swoich produktów na rynek chiński. Po drugiej stronie pojawią się potencjalni importerzy oraz klika znaczących firm dystrybuujących produkty w Szanghaju, Pekinie i Guangdong.

- Podczas spotkania omówione zostaną takie zagadnienia jak bariery wejścia na rynek chiński, rozwiązania ułatwiające współpracę z Chinami, doświadczenia wybranych polskich firm na tym rynku oraz regulacje prawne w handlu żywnością w Chinach. Oprócz sesji ogólnej uczestnicy będą mogli nawiązać bezpośredni kontakt i wstępnie rozmawiać o szczegółach ewentualnej współpracy - komentuje Robert Fedorowicz, ekspert ds. Finansowania Handlu, który odpowiada za organizację misji.

Zarówno po stronie chińskiego popytu, jak i polskiej podaży produktów żywnościowych istnieje wiele czynników, za sprawą których nawiązane relacje powinny szybko zamienić się w realny biznes.

- Chiny oczywiście pozostają krajem skrajności, ale sukces gospodarczy ostatnich lat spowodował, że Chińczycy – przynajmniej ich część żyjąca w największych i najprężniejszych gospodarczo miastach – znacznie się wzbogaciła. Chińczycy mają pieniądze i je wydają. Obecnie to konsumpcja napędza chiński wzrost. Jednocześnie wielu Chińczyków intensywnie podróżuje, także do Europy, która jest uznawana za uosobienie klasy i wytworności, także w zakresie przyzwyczajeń kulinarnych. Chiny są więc coraz bardziej otwarte, aby przynajmniej część swoich tradycyjnych produktów spożywczych zamienić na europejskie - mówi Robert Antczak, odpowiedzialny za rozwój biznesu międzynarodowego w Banku Zachodnim WBK.

Zwraca ponadto uwagę, że że w tym zakresie polskie firmy, dostarczając produkty bardzo wysokiej jakości, mogą nadal konkurować ceną z Europą Zachodnią. - Jeśli litr mleka w Polsce kosztuje 2-2,5 zł, a w Chinach ok. 9 zł, to nawet przy uwzględnieniu kosztów pozaprodukcyjnych i obniżeniu ceny w stosunku do konkurencji z innych krajów, polskie firmy mogą wypracować atrakcyjne marże eksportując do Chin – podkreśla Antczak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH