Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Co nowego na rynku systemów jakości produktów spożywczych?

- Na wielu rynkach pojawia się konieczność zweryfikowania części socjalnej i zatrudniania pracowników przez przedsiębiorcę. Dynamicznie rozwija się popularność certyfikatu non GMO według standardu VLOG. Każdy, kto wysyła produkty zagranicę styka się z tym systemem. Coraz więcej przetwórców widzi szansę rozwoju w niszowych produktach ekologicznych - mówi Małgorzata Bereza z SGS Polska.

Co nowego na rynku systemów jakości produktów spożywczych?
fot. shutterstock

Małgorzata Bereza przekonuje, że systemy jakości wzmacniają przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa.

- Dzięki nim możemy dostać się na nowe rynki zbytu, trafić do bardziej wymagającego konsumenta. Przede wszystkim jednak system jakości porządkuje cały proces produkcji w przedsiębiorstwie i pozwala na zabezpieczenie przedsiębiorstwa przed uciążliwymi reklamacjami dzięki temu, że mamy wdrożony system śledzenia traceability i bilans masy surowca do produktu końcowego z poszczególnymi procesami przetwórczymi - dodała.

Przedstawicielka SGS uzupełniła, że dzięki systemom jakości producent może oferować klientom potwierdzone jakościowo produkty zweryfikowane przez niezależny podmiot.

- Taka weryfikacja jest podstawą do stwierdzenia, że dany produkt posiada właściwości, które jako producent deklarujemy, co w przypadku obecności na rynku żywności zafałszowanej ma duże znaczenie. Wraz ze wzrostem świadomości i mody na czytanie etykiet, coraz większa grupa konsumentów poszukuje konkretnych produktów. Dlatego systemy kształtują także pozytywny wizerunek firmy - dodała.

Jakie trendy panują obecnie wśród systemów jakości?

- Utrzymuje się popularność Globalgap z różnymi odmianami. Na wielu rynkach pojawia się konieczność zweryfikowania części socjalnej i zatrudniania pracowników przez przedsiębiorcę (dodatek GRASP). Dynamicznie rozwija się popularność certyfikatu non GMO wg standardu VLOG. Każdy, kto wysyła produkty zagranicę styka się z tym systemem. Na rynku niemieckim już ponad 80 proc. produktów mleczarskich i mięsnych posiada certyfikat VLOG non GMO w produkcji zwierzęcej i w przetwórstwie żywności pochodzenia zwierzęcego - dodała Bereza.

Przedstawicielka SGS wskazała, że dużą popularność zdobywa certyfikacja ekologiczna.

- Coraz więcej przetwórców widzi szansę rozwoju w niszowych produktach ekologicznych. Coraz więcej jest także GMP+ w przetwórstwie i wprowadzaniu do obrotu. Rośnie także popularność certyfikacji łańcucha dostaw zrównoważonego rybołówstwa MSC/ASC, ale także wprowadzania do obrotu przez sieci handlowe produktów z tego zakresu. Na etapie rozwoju jest potwierdzenie jakości surowca z produkcji pierwotnej poprzez właściwy dobrostan zwierząt. W wielu systemach jest to dodatek, natomiast ten zakres się mocno rozwija - przyznała.

więcej informacji:

systemy jakości RSS ALERT    /    SGS RSS ALERT    /    Małgorzata Bereza RSS ALERT    /    certyfikacja RSS ALERT    /    certyfikaty dla żywności RSS ALERT    /    MSC RSS ALERT    /    non GMO RSS ALERT    /    GMO RSS ALERT    /    VLOG RSS ALERT    /    BRC RSS ALERT    /    GLOBALGAP RSS ALERT    /    jakość żywności RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.85.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.