Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Co piąty polski e-konsument kupuje żywność w sieci

Żywność przez internet kupuje 22 proc. e-konsumentów. Co trzeci poszukuje informacji o tego typu produktach w sieci, ale ostatecznego zakupu dokonuje w realu. W związku z planowanym ograniczeniem handlu w niedzielę Gemius sprawdził kto i w jaki sposób kupuje żywność w internecie.

Co piąty polski e-konsument kupuje żywność w sieci
fot. shutterstock

Co piąty polski e-konsument (22 proc.) kupił w sieci produkty spożywcze, a 27 proc. planuje taki zakup w przyszłości (źródło: E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska). Wśród osób kupujących w zagranicznych e-sklepach takie doświadczenie ma za sobą 8 proc. konsumentów. Na tle rynku są to stosunkowo niskie wskazania. Dla porównania – zakup odzieży (będącej liderem zestawienia produktów kupowanych w internecie) potwierdza 73 proc. badanych, a planuje 34 proc.

─ W Polsce handel w niedzielę istniał od zawsze, w przeciwieństwie do Niemiec czy Austrii, dlatego nie wiemy jak bardzo jego brak wpłynie na gospodarkę ─ komentuje Krzysztof Zieliński, ekspert Gemiusa. ─ Nawyk odwiedzania sklepów w niedzielę, często poprzedzany uczestnictwem w obrzędach religijnych, pełni również funkcję rodzinną. Dzieci przestają korzystać z komputerów i spędzają czas z rodzicami, przy okazji zakupów udają się do kina lub na lody. Zakupowa migracja z offline do online może przenieść ciężar pracy z kasjerów na kurierów, którzy mogą pracować w niedzielę. Osoby obecnie kupujące w internecie produkty spożywcze, mogą zwiększyć wielkość i asortyment koszyka. Zmieni się również strategia reklamowa retailu, co może odbić się na wydatkach mediowych na przykład na silnej promocji e-sklepów należących do największych sieci. Parafrazując Lejzorka Rojtszwańca skoro w niedzielę zamykają tradycyjne sklepy, to będą otwierać w internecie, więc wróżę rozwój rynku e-grocery ─ dodaje Zieliński.

Do kupowania żywności w sieci częściej przyznają się kobiety (27 proc. w porównaniu do 16 proc. wskazań wśród mężczyzn), osoby w wieku powyżej 50 lat (30 proc.) oraz z wyższym wykształceniem (31 proc.).

Liderem serwisów internetowych sprzedających artykuły spożywcze jest marka Tesco – z pamięci wymienia ją 19 proc. badanych. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły Allegro (8 proc.) i Alma (6 proc.). Jedna trzecia badanych (32 proc.) deklaruje, że sprawdza informacje o wybranych produktach spożywczych w sieci, a następnie kupuje je w sklepach tradycyjnych (tzw. efekt ROPO).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Gemius RSS ALERT    /    E-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.245.237
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.