Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Co trzeci Polak zamierza wydać min. 300 zł na noworocznych wyprzedażach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 20-12-2017, 10:04
Co trzeci Polak zamierza wydać min. 300 zł na noworocznych wyprzedażach
fot. shutterstock

- Spośród różnego typu promocji Polacy najbardziej upodobali sobie wyprzedaże sezonowe. Prawie 50% konsumentów zwleka z decyzją zakupową do czasu startu promocji lub wyprzedaży. W trakcie trwania wyprzedaży i promocji konsumenci najchętniej kupują obuwie, odzież, kosmetyki oraz elektronikę. Z badania firmy doradczej KPMG na temat zakupów promocyjnych wynika, że co trzeci badany zamierza wydać minimum 300 zł w trakcie poświątecznych i noworocznych wyprzedaży sezonowych - wynika z raportu KPMG w Polsce pt. „Wyprzedaże i promocje – jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków”.

Blisko 50% konsumentów, którzy wzięli udział w badaniu KPMG przyznało, że wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu rozpoczęcia wyprzedaży lub promocji. 38% badanych odpowiedziało, że zakupów promocyjnych dokonuje spontanicznie. Wstrzymywanie się z realizacją zakupów jest bardziej specyficzne dla mężczyzn (54% wskazań) i konsumentów poniżej 35. roku życia (52% wskazań).

Zdecydowana większość Polaków (88%) najchętniej korzysta z tradycyjnych i od dawna funkcjonujących wyprzedaży sezonowych. Natomiast zainteresowaniem połowy respondentów cieszą się całoroczne promocje, które dotyczą wybranego asortymentu. Coraz większą popularność zyskują akcje promocyjne, jak Czarny Piątek lub Cyfrowy Poniedziałek, które stosunkowo niedawno zaczęły wprowadzać sklepy działające w Polsce.

- W świecie online nadal najpopularniejsze są promocje dotyczące darmowej dostawy, które wskazało blisko 55% konsumentów cyfrowych. Zbliżony poziom, dzięki znaczącemu wzrostowi wskazań  respondentów w stosunku do deklaracji z 2016 roku, odnotowały promocje oferowane w ramach tzw. Czarnego Piątku. Cyfrowy Poniedziałek nadal cieszy się najmniejszą popularnością wśród tego typów promocji – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

Już ponad połowa cyfrowych konsumentów wskazuje stronę internetową, jako najwygodniejszy kanał za pośrednictwem którego dokonuje zakupów. Takiej odpowiedzi udzieliło 58% badanych konsumentów (w sumie blisko 70% uwzględniając wszystkie typy urządzeń, w tym tablety i smartfony). Pomimo stałego dostępu do internetu dzięki urządzeniom mobilnym, ankietowani do zakupów internetowych najczęściej wykorzystują jednak laptopy lub komputery stacjonarne. Zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych częściej dokonują osoby młode.

Bez względu na ostateczne miejsce zakupu 40% konsumentów odwiedza wcześniej strony internetowe sprzedawców. Znaczący wzrost w stosunku do roku 2016 odnotowała praktyka porównywania cen produktów w dedykowanych do tego serwisach internetowych (zmiana z poziomu 18% do 27%). 

Warto też podkreślić trend spadającej roli działań poprzedzających zakup, a realizowanych w tzw. świecie offline np.: rozmowa na temat produktu z rodziną lub znajomymi (spadek z 40% do 23%), kontakt z obsługą sklepu stacjonarnego (spadek z 26% do 14%), czy wizyta w sklepie stacjonarnym (spadek z 27% do 13%) – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 136) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH