Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Co trzeci Polak zamierza wydać min. 300 zł na noworocznych wyprzedażach

- Spośród różnego typu promocji Polacy najbardziej upodobali sobie wyprzedaże sezonowe. Prawie 50% konsumentów zwleka z decyzją zakupową do czasu startu promocji lub wyprzedaży. W trakcie trwania wyprzedaży i promocji konsumenci najchętniej kupują obuwie, odzież, kosmetyki oraz elektronikę. Z badania firmy doradczej KPMG na temat zakupów promocyjnych wynika, że co trzeci badany zamierza wydać minimum 300 zł w trakcie poświątecznych i noworocznych wyprzedaży sezonowych - wynika z raportu KPMG w Polsce pt. „Wyprzedaże i promocje – jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków”.

Co trzeci Polak zamierza wydać min. 300 zł na noworocznych wyprzedażach
fot. shutterstock

Blisko 50% konsumentów, którzy wzięli udział w badaniu KPMG przyznało, że wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu rozpoczęcia wyprzedaży lub promocji. 38% badanych odpowiedziało, że zakupów promocyjnych dokonuje spontanicznie. Wstrzymywanie się z realizacją zakupów jest bardziej specyficzne dla mężczyzn (54% wskazań) i konsumentów poniżej 35. roku życia (52% wskazań).

Zdecydowana większość Polaków (88%) najchętniej korzysta z tradycyjnych i od dawna funkcjonujących wyprzedaży sezonowych. Natomiast zainteresowaniem połowy respondentów cieszą się całoroczne promocje, które dotyczą wybranego asortymentu. Coraz większą popularność zyskują akcje promocyjne, jak Czarny Piątek lub Cyfrowy Poniedziałek, które stosunkowo niedawno zaczęły wprowadzać sklepy działające w Polsce.

- W świecie online nadal najpopularniejsze są promocje dotyczące darmowej dostawy, które wskazało blisko 55% konsumentów cyfrowych. Zbliżony poziom, dzięki znaczącemu wzrostowi wskazań  respondentów w stosunku do deklaracji z 2016 roku, odnotowały promocje oferowane w ramach tzw. Czarnego Piątku. Cyfrowy Poniedziałek nadal cieszy się najmniejszą popularnością wśród tego typów promocji – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

Już ponad połowa cyfrowych konsumentów wskazuje stronę internetową, jako najwygodniejszy kanał za pośrednictwem którego dokonuje zakupów. Takiej odpowiedzi udzieliło 58% badanych konsumentów (w sumie blisko 70% uwzględniając wszystkie typy urządzeń, w tym tablety i smartfony). Pomimo stałego dostępu do internetu dzięki urządzeniom mobilnym, ankietowani do zakupów internetowych najczęściej wykorzystują jednak laptopy lub komputery stacjonarne. Zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych częściej dokonują osoby młode.

Bez względu na ostateczne miejsce zakupu 40% konsumentów odwiedza wcześniej strony internetowe sprzedawców. Znaczący wzrost w stosunku do roku 2016 odnotowała praktyka porównywania cen produktów w dedykowanych do tego serwisach internetowych (zmiana z poziomu 18% do 27%). 

Warto też podkreślić trend spadającej roli działań poprzedzających zakup, a realizowanych w tzw. świecie offline np.: rozmowa na temat produktu z rodziną lub znajomymi (spadek z 40% do 23%), kontakt z obsługą sklepu stacjonarnego (spadek z 26% do 14%), czy wizyta w sklepie stacjonarnym (spadek z 27% do 13%) – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

więcej informacji:

KPMG RSS ALERT    /    świąteczne wydatki Polaków RSS ALERT    /    promocje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.205.19.203
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.