Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Coca-Cola i Mars chcą kolorowych etykiet z informacjami o kaloriach

  • Autor: PAP
  • Data: 09-03-2017, 17:42
Coca-Cola i Mars chcą kolorowych etykiet z informacjami o kaloriach
fot. materiały prasowe

6 największych w UE producentów żywności, w tym Coca-Cola i Mars, chce wprowadzić na opakowaniach kolorowe etykiety zamiast tradycyjnych informacji o wartościach odżywczych. Zdaniem organizacji konsumentów powinno to uzupełniać, a nie eliminować obecne oznakowania.

Zdaniem producentów kolorowe etykiety będą bardziej czytelne dla konsumentów i będą ich wyraźniej informować o kaloryczności produktu i rodzaju składników, jakie on zawiera. Dzięki temu klienci będą mogli świadomie decydować o wyborze zdrowszych produktów żywnościowych i napojów. Etykieta ma informować m.in. o zawartości cukru, soli i tłuszczu w produkcie jako całości (gramy i procenty), każdemu składnikowi przypisany ma być inny kolor (np. czerwony dla cukrów, zielony dla tłuszczów), ponadto etykieta zawierać będzie informacje o tym, czy zawartość składnika w danym artykule jest "wysoka", "niska" czy "średnia".

"Nasi klienci chcą prostej, jasnej informacji o tym, co jedzą i piją. Dzięki wprowadzeniu zharmonizowanych kolorowych etykiet żywnościowych w Europie oferujemy konsumentom najbardziej przejrzystą z możliwych informację o naszym produkcie. Mamy nadzieję, że to pomoże im w rozsądnym podejmowaniu decyzji" - mówi Dan Sayre z Coca-Cola Europe.

W inicjatywie jak dotąd bierze udział sześciu największych producentów żywności w Europie, czyli Coca-Cola, Mars, Nestle, PepsiCo, Mondelez International i Unilever. Projekt ma być odpowiedzią sektora na politykę UE dotyczącą promowania zdrowej żywności oraz walki z otyłością i chorobami związanymi z niezdrową dietą (np. cukrzycą), zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży.

Producenci chcą, żeby kolorowe etykiety ostatecznie zastąpiły tradycyjnie umieszczane na opakowaniach produktów informacje o ich wartościach odżywczych w przeliczeniu np. na 100 ml lub 100 g. Zamiast tego informacja dotyczyła będzie np. zawartości cukru w całym produkcie. To ma także zmotywować konsumentów do wybierania mniejszych porcji.

Koncerny mają też nadzieję, że proponowane przez nie oznaczenia żywności z czasem staną się obowiązujące w całej UE.

"W Europie sposoby etykietowania żywności zmieniały się na przestrzeni lat tak, żeby jak najlepiej spełniać wymagania konsumentów. Chcemy, żeby tak było nadal. Dlatego mamy nadzieję, że UE wprowadzi zharmonizowane przepisy dotyczące oznaczania żywności z wykorzystaniem kolorowych kodów" - deklarują producenci.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH