Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Biznes i technologie

Convenience – mega trend na rynku opakowań żywności

Trend convenience na rynku spożywczym w Polsce jest coraz widoczny i cały czas nabiera na sile. Według prognoz Polskiej Izby Opakowań, w 2020 roku opakowania wygodnej żywności stanowić będą ok. 8-10 proc. rynku opakowań żywności o wartości ok. 2,9 - 3,1 mld zł.

Convenience – mega trend na rynku opakowań żywności
fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 22-08-2018, 16:07

Producenci żywności i napojów prześcigają się w pomysłach, jak ułatwić życie i oszczędzić czas coraz bardziej zabieganym konsumentom. Dlatego trend convenience na rynku spożywczym w Polsce jest coraz widoczny.

Według informacji PIO opakowania żywności i napojów stanowią ok. 63 proc. całego rynku opakowań. W 2016 r. wartość tego rynku wyniosła ok. 24,6 mld zł. W tym opakowań convenience ok. 1,2 mld zł (ok. 5%).

Eksperci “convenience” definiują jako wygodę, poręczność, dogodność. A w świecie opakowań oznacza to rewolucję – bo convenicence określa wszystkie produkty spożywcze jednorazowe, jednoporcjowe, do zjedzenia na ulicy lub podczas krótkiej przerwy w pracy. To produkty, do niedawna pakowane kilogramami, dziś mieszczące się w kieszeni. Idealne opakowanie convenience da się otworzyć jedną ręką, to kusząca propozycja dla tych konsumentów, którzy niechętnie wychodzą z wirtualnego świata, żeby zjeść posiłek.

Dominika Rąba, wiceprezes Zarządu ZM Henryk Kania S.A. jest zdania, że trend convenience dotyczy zarówno produktów spożywczych jak i ich opakowań.

- Najlepiej widać to w segmencie mięsnych przekąsek, takich jak chipsy czy kabanosy. Opakowania są niewielkie, bardzo poręczne, a gramatury przystosowane do spożycia produktu „na raz”. Produkty zaś gotowe do spożycia. Wygoda konsumenta stoi więc na pierwszym miejscu. Trend convenience zauważamy jednak nie tylko we wspomnianych snackach, ale także w innych segmentach. W naszej ofercie znajdują się wędliny plastrowane w bardzo małych gramaturach, bo w opakowaniach ważących do 80 g. Są więc idealne na dwie kanapki, które szybko i ze smakiem możemy zjeść. Z pewnością będziemy dalej rozwijać „wygodne produkty”, ponieważ trend convenience coraz mocniej będzie wpływał na naszą branżę – zapewnia Dominika Rąba.

więcej informacji:

opakowania convenience RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT    /    Polska Izba Opakowań RSS ALERT    /    Eisberg RSS ALERT    /    Jarosław Korman RSS ALERT    /    ZM Kania RSS ALERT    /    Dominika Rąba RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Wiesław Stefaniak 2018-08-23 06:19:29
    A nie lepiej nazwać to po polsku po prostu: Moda na wygodę?
  • Wiesław Stefaniak 2018-08-23 06:21:01
    A nie lepiej to po prostu nazwać moda na wygodę?
  • daesh 2018-08-23 10:39:38
    a o środowisku ktoś mysli - jak te psuedo trendy lansowania wszystkiego pod wzrost sprzedaży potem zaśmiecają środowisko, cokolwiek kupisz to pakowane w ...plastiki, folie itd

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.